וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: צניחה ממושכת של הדולר עשויה להעלות את מחיר הזהב - הנחשב כסחורה בטוחה בימים של אי וודאות

TheMarker

11.5.2009 / 10:41

האנליסטים מעריכים כי הנפט ימשיך במגמת העלייה, אלא אם כן נתונים חדשים שיפורסמו יעצרו את הסנטימנט החיובי בשווקים



המתכת היקרה סבלה אמש מנחת זרועו של הדולר הנחלש וביטחון המשקיעים העולה וגובר, כך אומרים היום בפינוטק. לטענת האנליסטים, בעוד שהשטר הירוק מעצים את הפסדיו אל מול המטבעות העיקריים והמשקיעים מתוודעים לנתוני האבטלה בארה"ב, נראה שהזהב מחזק את המגמה הקלאסית וכמו הדולר נחלש בהתאם לעמיתו האמריקאי.



ת.



לפי ההערכות, הנפט ימשיך במגמת העלייה, אלא אם כן נתונים חדשים שיפורסמו יעצרו את הסנטימנט החיובי. המחירים על החוזים העתידים של הנפט הצליחו לזנק ביותר משני דולרים במהלך המסחר בימים שישי ושני, לאור הביטחון המוגבר שהציף את השווקים בעקבות פרסום נתונים על מספר מובטלים קטן מהצפוי בארה"ב, מציינים האנליסטים בפינוטק.



ביום שישי הצליח הנפט לתקן ולסיים את המסחר על רמתו הגבוהה ביותר מזה שישה חודשים, ורבים מייחסים את רמת ביטחון המשקיעים לכך שמצב הבנקים האמריקניים התברר כ"לא כל כך נורע" בעקבות מבחני הלחץ של הפד.



הדולר נופל בבוקר יום שני לרמתו הנמוכה ביותר מזה שבעה שבועות כנגד היורו, והשפל הקשה ביותר מזה שבעה חודשים כנגד הדולר האוסטרלי. זאת לאחר שהמשקיעים מתוודעים לנתונים קשים בדבר מספר מחוסרי העבודה בארה"ב ומחליטים לנטוש את השטר הירוק, לטענת האנליסטים. הדולר האוסטרלי נסחר ביום שני כנגד המטבע האמריקאי ברמות של 0.7676, והמטבע האירופי נסחר מול השטר הירוק ב-1.3630.



האנליסטים בפינוטק טוענים כי התאבון ללקיחת סיכונים מחודשים כנגד הדולר, הביא משקיעים רבים להפיח רוח חיים מחודשים גם בשטרלינג שנסחר ב-1.5203, עלייה יומית של 1.4%. זאת לאחר שהמטבע הבריטי הצליח כבר לקפץ בבוקר יום שני ל-1.5247, שהינו השיא שלו כנגד המטבע האמריקאי מזה ארבעה חודשים. למרות זאת, כלכלנים בכירים מזהירים שאין סיבה להיתפס בשאננות יתר, ושהמשבר הכלכלי עדיין מרחף מעל ראשינו כך שנתונים מאכזבים אמורים להתפרסם בעתיד הקרוב.



הדולר יורד ב-0.9% ונסחר סביב 4.07 שקלים, בעוד שהיורו מתחזק מול השקל בשיעור של 1% ונסחר בין הבנקים סביב רמה של 5.55 שקלים.



את הסקירה כתב ארז פריש, אנליסט בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully