וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר להרוויח מחקלאות: מהדרין - תאגיד העיבוד ויצוא ההדרים רשמה ברבעון רווח של 52.4 מיליון שקל

עמירם כהן

11.5.2009 / 14:19

הצלחת מהדרין בולטת במיוחד על רקע הירידה התלולה ביצוא החקלאי מישראל לאירופה ברבעון הראשון



ביקושים גדולים באירופה לזני הקליפים המוקדמים שמייצאת מהדרין, החברה הגדולה בארץ לעיבוד פרדסים ויצוא פרי הדר המייצאת 57% מפרי ההדר, אפשרו לה לרשום ברבעון הראשון של 2009 רווח נקי של 52 מיליון שקל - גידול של 6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מחזור המכירות הסתכם ב-395.5 מיליון שקל - גידול של 10.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.



הצלחת מהדרין (מקבוצת נכסים ובניין והפניקס) בולטת במיוחד על רקע הירידה התלולה ביצוא החקלאי מישראל לאירופה ברבעון הראשון.



הכנסות החברה מפעילות חקלאית הסתכמה ברבעון הראשון ב-381.6 מיליון שקל גידול של 9.6%. בעיקר גדלו ההכנסות מיצוא אפרסמונים ואבוקדו. מהדרין גם הרחיבה את פעילותה בתחום יצוא תפוחי האדמה והגזר. כמו כן גדלו הכנסות החברה מהשכרת בתי קירור ב-22%.



מנכ"ל החברה גיא בינשטוק, ייחס את הצלחת החברה למרות השפל בשווקי היצוא באירופה, בהתייעלות החברה בתחומים שונים, בהם התייעלות בולטת בעבודת בתי האריזה של החברה שהצליחו להגדיל את אחוז הפרי המתאים ליצוא מ-73% ל-77%.



קבוצת מהדרין היא תאגיד העיבוד החקלאי הגדול בארץ עוסקת בנוסף לעיסוקה החקלאי גם בפיתוח נכסי נדל"ן. החברה הוקמה ב-1951 ומאז 1963 היא נסחרת כחברה ציבורית.
מרבית מניותיה מוחזקת על ידי חברת נכסים ובניין (חברת בת של IDB פיתוח) וחברת הפניקס אחזקות 41.42%. יו"ר החברה הוא מנכ"ל משרד החקלאות וראש מנהלת סלע (לשעבר) יונתן בשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully