וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: לאחר פרסום דו"חות המתחרים - אין ציפיות גבוהות מדו"חות הרבעון הראשון של כי"ל

נועה פרייס

11.5.2009 / 14:40

לפי האנליסטים, הרבעון הראשון יעמוד בסימן חולשה כללית בכל החטיבות, שחיקה ברווחיות וייתכנו אף מחיקות מלאי נוספות; הירידה בעלויות התפעוליות ועליית שער הדולר יספקו הקלה מסוימת



לאחר פרסום דו"חות המתחרים אין ציפיות גבוהות מדו"חות הרבעון הראשון של כי"ל, כך אומרים היום בכלל פיננסים. "בהתאם להנחיות החברה, הרבעון הראשון יעמוד בסימן חולשה כללית בכל החטיבות, שחיקה ברווחיות וייתכנו אף מחיקות מלאי נוספות", מציין אבירן רביבו, אנליסט בכלל פיננסים. לטענתו, הירידה בעלויות התפעוליות ועליית שער הדולר יספקו הקלה מסוימת. חברת כי"ל, שבשליטת משפחת עופר, צפויה לפרסם את דו"חות הרבעון הראשון שלה לשנת 2009 ביום רביעי הבא, ה-20.05.09.



רבעון, אולם ברבעון הבא הוא כבר לא איתנו, מציין רביבו. לטענתו, "המכירות ברובם יהיו מהמכרות באירופה, מה שצפוי ללחוץ על המרווח התפעולי. זאת, למרות הירידה בעלויות היצור". מלאי האשלג של החברה צפוי לעלות לרמה של כ-2.5 מיליון טונות.



שוק הפוספט יהווה אינדיקטור מוביל לגבי המצב באשלג. "שוק הפוספט מגלה חולשה מתמשכת, וזאת למרות הצניחה במחירי הדשן והנחיצות העדיפה של הפוספט בהשוואה לאשלג. אנו סבורים כי רק לאחר שנראה את החקלאים חוזרים לקנות פוספט בכמויות גבוהות, נוכל לצפות לחזרה משמעותית שלהם לאשלג", טוענים בכלל פיננסים.



רביבו אומר כי "כי"ל ניצלה את התנאים בשוק לגיוס 695 מיליון שקל בעלויות נמוכות (ריבית צמודת מדד של 3.4% למרבית הסכום). מעניין כי דווקא בזמן 'משבר אשראי חסר תקדים' מצליחות חברות איכותיות לגייס חוב בעלויות נמוכות מאי פעם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully