וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מו"לית החינמונים מטרו מכרה את חטיבת העיתונות שלה בארה"ב בשל הפסדיה הכספיים

סוכנויות הידיעות

11.5.2009 / 15:33

מטרו מכרה את עיתוניה בניו יורק, פילדלפיה ובוסטון, שתפוצתם הכוללת 590 אלף עותקים



מו"לית החינמונים השוודית, מטרו אינטרנשונל, הסכימה למכור את חטיבת העיתונות האמריקאית שלה, שאינה מצליחה לעבור לרווחיות, כך דיווחה סוכנות הידיעות אי-פי. החברה תמכור את עיתוניה בניו יורק, פילדלפיה ובוסטון, להם תפוצה כוללת של 590 אלף עותקים, המגיעים לכ-1.2 מיליון קוראים מדי יום, לחברת סיביי מדיה שבבעלות מנכ"ל מטרו לשעבר, פלה טורנברג.



החינמון מטרו, הממומן על ידי פרסום בלבד ומחולק בחינם לנוסעי התחבורה הציבורית, הושק בשטוקהולם ב-1995. כיום הוא מופץ ביותר מ-81 מהדורות ב-22 מדינות. עם זאת, פעילות החברה בארה"ב מעולם לא הצליחה להתרומם, והחברה החליטה למכור את החטיבה על מנת להתמודד עם המשבר העולמי. במסגרת ההתמודדות עם המשבר, החברה אף תסגור את פעילותה בספרד.



"ניו יורק טיימס דיווחו על ירידה של 27% בהכנסותיהם מפרסום ברבעון הראשון. מצבנו טוב יותר, אך אנחנו עדיין רושמים הפסדים, ואינני צופה צמיחה בשוק השנה או ב-2010", אמר סמנכ"ל הכספים של החברה, אנדרס קרונבורג, לסוכנות הידיעות אי-פי. הוא הוסיף כי מטרה מתמקדת בצמיחה באמריקה הלטינית, באסיה וברוסיה, שם היא צופה תנאים טובים יותר לשוק הפרסום.



החברה דיווחה כי תרשום הפסד בסך 2 מיליון דולר ממכירת החטיבה האמריקאית, עסקה שתושלם עד ה-1 ביוני. בנפרד, דיווחה החברה כי בכוונתה לגייס 528 מיליון קרונות (69.1 מיליון דולר) בהנפקת מניות, על מנת לממן את פעילותה השוטפת ולתשלום חובות. "בשל ההאטה החדה מהצפוי בכלכלה העולמית, והשפעתה על שוק הפרסום, מטרו לא הצליחה לרשום רווח תפעולי ב-2008", נאמר בהודעת החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully