וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנית נשיא לשכת רו"ח על הגדלת התקציב: אסור בכל מחיר לפגוע במערכת החינוך ההשכלה הגבוהה

יובל מעוז

11.5.2009 / 15:54

איריס שטרק: העלאת המיסוי הכרחית לעשירון העליון; קיצוצים אפשריים גם במערכת הביטחון



"אסור בכל מחיר לפגוע במערכת החינוך וההשכלה הגבוהה. יש לשמר את המשאב המוביל במו"פ במוסדות שלנו, וזה בבחינת אסטרטגיה חיונית לטווח ארוך". כך אומרת רו"ח איריס שטרק, סגנית נשיא לשכת רו"ח בישראל ושותפה מנהלת במשרד שטרק את שטרק, בעקבות הפרסום ב-TheMarker כי מסתמנת כניעה של ראש הממשלה בנושא התקציב. לפי הפרסומים, נתניהו אינו מצליח להעביר את הקיצוצים הנדרשים כדי לשמור על מסגרת התקציב, כולל הקיצוצים בתקציב הבטחון.



"אין ספק שקיצוץ בתקציב הביטחון הינו אפשרי, בתנאי שמערכת הביטחון תנווט את הקיצוצים למקומות בהם נדרשת התייעלות", אמרה שטרק. "זה יתאפשר באמצעות קיצוץ ב'שומנים': שיפור תהליכי רכש, מדידת איכויות ויעילות כוח אדם. עוד נדרשים השארת הטובים ביותר במערכת וניהול סיכונים מושכל. מאידך, יש לוודא שגובה הקיצוץ לא יפגע בליבת העשייה הביטחונית - כלומר בהכשרה מקצועית, הצטיידות בטכנולוגיה מתקדמת וגיוס מיטב המוחות בתחום", הוסיפה.



"העלאת המיסוי היא הכרחית לעשירון העליון לבעלי הכנסה גבוהה במיוחד, של למעלה ממיליון שקל בשנה. זאת, ללא כל פגיעה במעמד הביניים, שהכרחי להובלת הצמיחה והיציבות הכלכלית של מדינת ישראל". עוד מוסיפה שטרק כי הגדלת הגירעון תהווה כלי נוסף למימון התקציב הכולל, תוך שמירה על חריגה בשיעור, שלא יעלה על 2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully