וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ועדת הכלכלה: "דירוג בטיחות התעופה של ישראל תחזור לדרגה 1 עד סוף 2009"

זוהר בלומנקרנץ

11.5.2009 / 16:08

רשות התעופה בארה"ב הורידה בסוף 2008 את דירוג בטיחות הטיסה של ישראל לרמה המאפיינת מדינות עולם שלישי



יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ אופיר אקוניס, הביע היום (ב') את אמונו, כי דירוג בטיחות התעופה של ישראל תחזור לדרגה 1 עד סוף 2009. הוועדה שבראשותו קיימה היום דיון מיוחד בנושא.



רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב, FAA, הורידה בסוף 2008 את דירוג בטיחות הטיסה של ישראל לקטגוריה 2, רמה המאפיינת מדינות עולם שלישי. החלטה זו התקבלה בעיקר בשל מחדלים ברמת הפיקוח של רשות התעופה האזרחית (רת"א) על ענף התעופה בארץ.



"לדירוג התעופה יש חשיבות עליונה ונגיעה לעשרות אלפי צרכנים בחודש. ועדת הכלכלה תעשה את כל הנדרש, כדי שהיעד של החזרת דירוג התעופה של ישראל יחזוק לקטגוריה 1 במהירות. אחרי סקירת רשות שדות התעופה, אני אופטימי שעד סוף השנה הדירוג יעלה מחדש", אמר אוקוניס.



הוועדה מתחה ביקורת על ההתנהלות המתמשכת של משרד התחבורה לחיזוק רשות שדות התעופה, וקבעה כי "חיזוק רת"א במועד וטיפול דחוף במסקנות ועדת לפידות מדצמבר 2007, היו ככל הנראה מונעים את הורדת הדירוג של ישראל על ידי FAA".



הוועדה החליטה עוד לחזק את ידיו של מנהל רת"א, וקראה לממשלה בכלל ולמשרדי האוצר והתחבורה בפרט, לתת לרת"א את כל הכלים הנדרשים, כדי שהיא תוכל למלא את משימותיה בצורה המהירה והיעילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully