וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בתולדותיה: מיקרוסופט מתכננת הנפקת אג"ח למימון קנייה חוזרת של מניות ב-40 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

11.5.2009 / 16:47

ענקית התוכנה תנפיק אג"ח ל-5, 10 ו-30 שנים בניסיון לנצל את דירוג האשראי המושלם שלה



מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, תנפיק אג"ח לראשונה בתולדותיה כדי לסייע במימון תוכנית לרכישה חוזרת של מניותיה בהיקף של 40 מיליארד דולר. כך לפי מסמכים שהגישה החברה לרשות ני"ע בארה"ב (SEC).



ענקית התוכנה מתכננת להנפיק אג"ח לתקופות של 5, 10 ו-30 שנה. וסוכנות הידיעות בלומברג דיווחה מפי מקורות המקורבים לחברה כי ההנפקה עשויה להתבצע כבר היום. עד כה מסתכם הביקוש לאג"ח שהחברה מתכננת להנפיק בכ-6 מיליארד דולר. כך אמר ראש מחלקת אג"ח בברוקר וול סטריט אקסס, ריצ'רד לי, לסוכנות הידיעות רויטרס.



לאחר שסירבה במשך שנים להיכנע ללחץ מצד בעלי מניות להגדיל את חובותיה, מבקשת כעת מיקרוסופט לנצל את דירוג האשראי המושלם שלה כדי לסייע במימון תוכנית לקנייה חוזרת של מניותיה. החברה מתכננת להשתמש בתמורת ההנפקה גם לצורך השקעות בהיקף של מיליארדי דולרים למימון הקמת מרכזי נתונים להפעלת יישומי אינטרנט חדשים שנועדו להתחרות בחברת גוגל.



בחודש ספטמבר, בעת שהודיעה לראשונה על כוונתה להנפיק אג"ח, הפכה ענקית התוכנה האמריקאית לחברה הראשונה זה עשור שקיבלה דירוג אשראי מושלם של AAA מחברת סטנדרד אנד פור'ס. חברת דירוג האשראי מודי'ס העניקה בהמשך אף היא דירוג אשראי מושלם לאג"ח של החברה.



מיקרוסופט העלתה לראשונה את הרעיון להנפיק אג"ח בחודש פברואר 2008, בעת שהחברה תיכננה לרכוש את חברת האינטרנט יאהו תמורת 44.6 מיליארד דולר. יאהו דחתה את הצעת הרכש, גם לאחר שמיקרוסופט שיפרה את ההצעה ל-47.5 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully