וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל: שופרסל תציג דו"חות סבירים המשקפים עלייה בנתחי השוק, אך גם שחיקה במרווחים לאור התגברות התחרות ומבצעי החג

נועה פרייס

11.5.2009 / 17:00

האנליסטים צופים עלייה של כ-5.2% במכירות ורווח תפעולי של כ-125 מיליון שקל; S&P מעלות הודיעה על מתן תוקף לדירוג AA יציב לאג"ח מסדרה ב' של שופרסל



חברת שופרסל  צפויה לפרסם את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2009 ביום חמישי הקרוב. האנליסטים בהראל מעריכים כי החברה תציג דו"חות סבירים המשקפים עלייה בנתחי השוק, אך גם שחיקה במרווחים לאור הגברת רמת התחרות ומבצעי החג. האנליסטים צופים עלייה של כ-5.2% במכירות, ורווח תפעולי של כ-125 מיליון שקל, המשקף מרווח תפעולי של כ-4.6%.



"נתוני נילסן לרבעון זה מצביעים על עלייה בנתח השוק של החברה, לעומת הרבעון הקודם ולעומת הרבעון המקביל אשתקד. "אנו מעריכים כי השקתה של מגה בול על ידי הרבוע הכחול טרם הביאה להסטת הקונים מסניפי שופרסל, וכי הקניות המוקדמות לחג הפסח מקזזות את השפעת המיתון", מציין ערן יונגר, אנליסט מחלקת מחקר Sell Side בהראל פיננסים.



האנליסטים מעריכים כי הנוכחות החזקה של המותג הפרטי, בעיקר בתקופה זו המתאפיינת במיתון, הגברת רמת התחרות וכן מבצעי החג, עזרה לחברה לשמר את רמת הרווח. בהראל צופים רווח גולמי של כ-736 מיליון שקל, המשקף מרווח של כ-27% וכן רווח תפעולי של כ-125 מיליון שקל, המשקף מרווח של כ-4.6%. האנליסטים מציינים כי ההמלצה לשופרסל נשארת ב"משקל יתר", עם מחיר יעד של 18 שקל.



בתוך כך, היום הודיעה חברת הדירוג S&P מעלות על מתן תוקף לדירוג AA יציב לאג"ח מסדרה ב' של שופרסל. הדירוג מסתמך על השיפור שחל בפרמטרים הפיננסים של החברה, הבאים לידי ביטוי ביחסי כיסוי ומינוף מספקים, נזילות טובה, גמישות פיננסית ומיצובה העסקי הגבוה של החברה כמובילת שוק בישראל.



"תחזית הדירוג היציבה משקפת בעיקר את ציפיותינו שהחברה תשמור על יחסי הכיסוי ועל רווחיות גבוהה ביחס למתחרים, תפעל לשמירה על נתח השוק המוביל ותימנע מהתרחבות אגרסיבית או השקעה בתחומים שאינם סינגרטיים, אשר עלולה להשפיע לרעה על הפרופיל הפיננסי ועל יחסי כיסוי החוב של החברה", אומרים ב-S&P מעלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully