וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי איגרות החוב של פולישק: הבנקים חלוקים בינם ובין עצמם לגבי ההסדר ומנסים להביא לפירוק החברה

יובל מעוז

11.5.2009 / 18:09

נציגות בעלי האג"ח: הבנקים דוחים פעם אחר פעם מתן עמדתם לנוסח ההסדר



מזה 3 חודשים מנהלים בעלי איגרות החוב של חברת פולישק עם החברה משא ומתן בניסיון לגבש הסדר. לצורך כך דרושה הסכמה של הבנקים המלווים את החברה להסדר, אך ממכתב ששלחה נציגות מחזיקי האג"ח לחברה עולות טענות קשות לגבי אופן התנהלות הבנקים בניסיון להגיע לפיתרון למצב.



פולישק עובדת עם 5 בנקים: לאומי, מזרחי, הפועלים, הבינלאומי ומרכנתיל. הבנקים הם חלק מנושי החברה ולכן בכל הסדר מתגבש דרושה גם הסכמתם. לפי מתווה ההסדר שגיבשו בעלי האג"ח, החברה תפרוס חלק מתשלומי איגרות החוב של החברה לשנים הקרובות. פולישק נועדה עם הבנקים לפני יותר מחודש בנוגע לאישור ההסדר, אך לפי טענת נציגות בעלי האג"ח, הבנקים בחרו "לדחות פעם אחר פעם את מתן עמדתם לנוסח ההסדר המוצע תוך הבטחות חוזרות ונשנות כי עמדתם תימסר לחברה תוך ימים ספורים".



הנציגות טוענת כי העיכוב בתגובת הבנקים נובע מחוסר רצון לסיים את תהליך ההסדר ולהוביל לפירוק החברה: "עקב מחלוקות בינם לבין עצמם ועקב התנהלות המצטיירת כחוסר רצון לסיים את התהליך ולתחושת הנציגות לגרום בדרך עקיפה לפירוק החברה, לא מסרו את עמדתם עד למועד הסופי שניתן לחברה על ידי מחזיקי האג"ח".



בעקבות העיכוב באישור ההסדר ביקשה הנציגות לכנס אסיפה של מחזיקי האג"ח בכדי לדון בנקיטת צעדים אקטיוויים, הכוללים בין היתר העמדת יתרת האג"ח לפירעון מיידי.



פולישק, שבשליטת הקיבוצים ניר יצחק וסופה, עוסקת בייצור יריעות פוליאתילן המשמשות לאריזות למוצרי מזון ולרשתות ומסכים. פולישק סיימה את 2008 עם הפסד של 19.7 מיליון שקל ולדו"חותיה הוצמדה הערת "עסק חי". לפולישק שני מפעלים. האחד בעוטף עזה, בו מעסיקה החברה כ-120 עובדים, והחברה בת של פולישק ממוקמת בנאות מרדכי, בו מעסיקה החברה 50 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully