וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזה חדש עשוי לסייע בעתיד אבל ההווה של ווקלטק ממשיך לאכזב: רשמה הפסד נקי של 1.5 מיליון דולר

שמואל שוסטר

11.5.2009 / 18:31

עידו גור: ווקלטק תתמיד בהוצאה אל הפועל של התוכנית האסטרטגית שלה שתוביל את החברה לצמיחה ורווחיות



חוזה שחתמה בשבוע שעבר עשוי להשפיע לטובה על הרבעונים הקרובים אך נכון להיום ווקלטק ממשיכה להציג ירידה בביצועים הפיננסיים. יצרנית ציוד ה-VoIP (העברת קול על גבי רשת האינטרנט) עסקה בתקופה האחרונה בעיקר במכירת פטנטים. ונראה כי הזניחה במידה מסוימת את הצד העסקי.



בשורה העליונה נפלו הכנסות החברה בלא פחות מ-33% במהלך הרבעון הראשון של 2009 למיליון דולר בלבד. זאת בהשוואה להכנסות של 1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2008. בניגוד לרבעון המקביל, בו מכירת פטנטים הביאה את החברה לרשום רווח תפעולי, נאלצה ווקלטק לרשום הפסד תפעולי של 1.6 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 400 אלף דולר אשתקד.



בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד נקי של 1.5 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 533 אלף דולר ברבעון הראשון של 2008. בניכוי הוצאות בלתי מוחשיות ואופציות לעובדים ולהנהלה הסתכם הרווח הנקי של החברה ב-1.1 מיליון דולר. זאת בהשוואה לרווח נקי של 4.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2008. נקודת אור ניתן היה לקבל בכל זאת בצורה של שיפור ברווח הגולמי של החברה שעמד על 64% מסך ההכנסות. זאת בהשוואה לשיעור רווח גולמי של 52% ב-2008 ו-41% ב-2007.



עידו גור, נשיא ומנכ"ל ווקלטק, אמר בעקבות פרסום הדו"חות כי "תוצאות הרבעון הראשון של 2009 הינן בהתאם לתוכנית האסטרטגית שלנו, והשיפור החשוב בצבר ההזמנות של החברה לצד המשך הפחתת ההוצאות הם עדות לכך שווקלטק צועדת בכיוון הנכון לחזרה לרווחיות. השיפור של כ-17% בהפסד התפעולי של החברה ברבעון הראשון של 2009 אינו מקרי, ואנחנו מצפים להמשך שיפור הוצאות התפעול גם לאורך הרבעונים הבאים. הזכייה של ווקלטק במכרז הקמת רשת התקשורת החדשה של מוביטל הניגרית בהיקף של 5 מיליון דולר, אשר הטמעתו תימשך כשנה, מהווה ציון דרך חשוב בתוכנית העסקית של ווקלטק, והתמקדות בזכייה גם בעסקות גדולות כקבלן ראשי (Prime Contractor)".



גור הוסיף כי "לאור ההתמקדות המוצלחת שלנו בשני שוקי היעד ברוסיה ובאפריקה, הגידול בצבר הזמנות וקופת המזומנים של החברה, אני מרגיש ביטחון רב לשוב ולחזק את תחזית ההכנסות שלנו לגידול במכירות ב-2009 בהשוואה לרמתן ב-2008". לדבריו, ווקלטק תדע להתמיד בהוצאה אל הפועל של התוכנית האסטרטגית שלה ועמידה ביעד לממש את הפוטנציאל הגלום בווקלטק ולהוביל את החברה לצמיחה ורווחיות".



בשבוע שעבר חתמה ווקלטק על עסקה, בהיקף של 5 מיליון דולר, להקמת רשת תקשורת ה-NGN של ספקית התקשורת הניגרית מוביטל (Mobitel). השלב הראשון בפרויקט כולל את הקמתה ובנייתה של ליבת רשת התקשורת בשתי ערים מרכזיות. זאת כחלק מתוכנית מקיפה להמשך תכנון ופיתוח רחב יותר של רשת ה-NGN של מוביטל בניגריה. במסגרת העסקה, תספק ווקלטק פתרונות לשרותי קול על גבי רשת ה-WIMAX של מוביטל ותטמיע את פתרונות ה-VoIP שלה ברשת התקשורת החדשה של החברה ותאפשר ללקוחות מוביטל קבלת שירותי תקשורת מתקדמים, שירותי ערך מוסף ואפליקציות מתקדמות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully