וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב: ראש הממשלה ושר האוצר ייפגשו עם ראש האגפים כדי לדון בהתנגדויות לקיצוץ בתקציב

טל לוי

11.5.2009 / 19:21

בפגישה ישתתפו מנכ"ל המשרד, הממונה על התקציבים, הממונה על השכר והחשב הכללי



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האוצר, יובל שטייניץ, ייפגשו הערב עם ראשי האגפים במשרד האוצר כדי לדון בהתנגדויות שמגלים מערכת הביטחון וההסתדרות לקיצוצים בתקציב. בפגישה ישתתפו מנכ"ל המשרד, ירום אריאב, הממונה על התקציבים, רם בלינקוב, הממונה על השכר, אילן לוין והחשב הכללי, שוקי אורן. בפגישה ישתתף גם יועצו הכלכלי הבכיר של נתניהו, אורי יוגב, שמונה היום לעמוד בראש הוועדה המייעצת של המועצה הלאומית לכלכלה. פרופ' מנואל טרכטנברג ימשיך לעמוד בראש המועצה.



כדי לעמוד במסגרת התקציב, כך שהתקציב יגדל רק ב-1.7%, נדרש קיצוץ של 14 מיליארד שקל. בלי קיצוצים בביטחון, ובלי הקפאת שכר כללית במגזר הציבורי, ובלי חלק גדול מהגזירות שיזם האוצר, אין כל יכולת להגיע למכסת הקיצוץ הנדרשת.



במגזר הפרטי מתמודדים כבר תקופה ארוכה עם פיטורים ועם קיצוצי שכר אולם בהסתדרות מסרבים להקפיא או לקצץ בשכרם של אנשי המגזר הציבורי - מהלך שיכול היה לחסוך 3.5 מיליארד שקל למדינה. בהסתדרות הסכימו לקצץ רק את מענק ההבראה השנתי - מהלך שיחסוך מעט יותר ממיליארד שקל.



גם משרד הביטחון מסרב לקצץ בתנאי השכר המפליגים של אנשי הקבע הלא לוחמים שנוהגים לפרוש מהצבא בגיל 46 ושנהנים מתשלומי מס מופחתים, מביטוח בריאות בחינם ומפטור ממסים על רכבי ליסינג. תקציב המדינה עומד על יותר מ-50 מיליארד שקל אולם רק 35% מיועד לציוד צבאי והשאר מיועד להוצאות שכר, פנסיה ושיקום. בצה"ל נושאים גם בשיקום חיילים שנפצעו בפעילות אזרחית (כמו תאונות דרכים) ולא רק בפעילות צבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully