וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל GM: פשיטת רגל האפשרות הסבירה ביותר; אפשרות להעתיק מטה החברה מדטריוט

סוכנויות הידיעות

11.5.2009 / 19:18

עדיין עומדות בפנינו משימות קשות, אמר פריץ הנדרסון בשיחת ועידה עם עיתונאים



מנכ"ל ג'נרל מוטורס, פריץ הנדרסון, אמר היום כי הסיכויים לפשיטת רגל של יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב גדלו, אולם הוסיף כי עדיין נותרה תקווה כי החברה תצליח לבצע ארגון מחדש ולהימנע מהצורך להגיש לבית משפט בקשה להגנה מפני פשיטת רגל. בשיחת ועידה עם עיתונאים שנערכה היום, אמר הנדרסון כי GM בוחנת את פעילותה בכל מדינה כדי להחליט אלו מעסקיה יאלצו להודיע על פשיטת רגל. עוד ציין כי פשיטת רגל של החברה בארה"ב אין משמעה בהכרח כי GM תגיש בקשה להגנה מפני פשיטת רגל גם במדינות אחרות.



לדבריו, החברה עדיין מעדיפה להימנע מפשיטת רגל, אולם הוא מבין כי המשימות שעליה להשלים עד לתחילת חודש יוני - סוף הארכה שהעניק הממשל לחברה כדי לגבש תוכנית ארגון מחדש - הן גדולות.



"בהחלט עומדות בפנינו משימות גדולות", אמר הנדרסון בשיחת הוועידה. "עדיין קיימת הזדמנות ועדיין יש סיכוי להצליח לעשות זאת מחוץ להליכי פשיטת רגל", הוסיף.



GM, אשר נוסדה לפני 100 שנה, קיבלה מהממשל הלוואות בסך 15.4 מיליארד דולר והממשל העניק לחברה שהות עד תחילת יוני לגבש תוכנית ארגון מחדש - או לחילופין להיכנס להליכי פשיטת רגל. במהלך שיחת הוועידה אמר הנדרסון כי GM אינה פוסלת אפשרות להעברת מטה החברה מהעיר דטריוט, מכירת מפעלים בארה"ב, וגם פתיחה מחדש של משא ומתן עם ארגוני העובדים לגבי חלקים מתוכנית הארגון מחדש של החברה.



העתקת מטה GM מדטריוט עשויה להוות מהלומה קשה נוספת עבור האזור, אשר נפגע עקב פשיטת הרגל של מתחרתה של GM, קרייזלר, ובשל ההאטה החדה במגזר הרכב בארה"ב. GM רכשה את בניין המטה שלה בדטרויט, רנסנס סנטר, בשנה שעברה תמורת 625 מיליון דולר, לאחר שמטה החברה שכן בבניין מאז שנת 1996.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully