וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסדי נורטל התרחבו ליותר מחצי מיליארד דולר; נפילה של 37% במכירות

סוכנויות הידיעות

11.5.2009 / 20:58

ענקית ציוד התקשורת, שהגישה בקשה להגנה מפני נושיה השנה, במגעים למכירת כמה מחטיבותיה



נורטל, ענקית ציוד התקשורת הקנדית שהגישה בקשה להגנה מפני נושיה בתחילת ינואר, דיווחה היום על התרחבות הפסדיה ברבעון הראשון של השנה ליותר מחצי מיליארד דולר, ועל נפילה של 37% במכירותיה, על רקע המיתון הכלכלי העולמי, והודיעה כי פתחה במגעים למכירת כמה מחטיבותיה.



נורטל, יצרנית ציוד התקשורת הגדולה ביותר בצפון אמריקה, רשמה ברבעון הפסד של 507 מיליון דולר, או 1.02 דולרים למניה, לעומת הפסד של 138 מיליון דולר, או 28 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.



הכנסות החברה בתקופה המדווחת נפלו ב-37% לעומת הרבעון הראשון של שנת 2008, ל-1.73 מיליארד דולר, בעקבות ירידה בהכנסות של כל חטיבותיה ובכל האזורים הגיאוגרפיים. הכנסות החברה היו נמוכות מתחזיות האנליסטים למכירות של 2.32 מיליארד דולר. נורטל ייחסה את הנפילה בהכנסותיה למיתון הכלכלי ולבקשה שהגישה להגנה מפני נושיה, אשר פגעה באמון של חלק מלקוחותיה.



נשיא ומנכ"ל נורטל, מייק זפירובסקי, אישר היום כי נורטל מנהלת מגעים לגבי מכירת חלק מנכסיה, אולם סירב למסור פרטים בעניין. "נמשכת העבודה לבחון את הצעדים הנדרשים ביחס לעסקינו בהמשך. מתקיימים דיונים עם מגוון גורמים חיצוניים, אולם החלטות טרם התקבלו, ואנו ממשיכים לבחון את האלטרנטיוות בתחום הארגון מחדש", אמר.



עוד ציין זפירובסקי כי מהירות יישום תהליך הארגון מחדש של החברה היא חיונית, אולם הוסיף כי למרות זאת, הנהלת החברה אינה מתכוונת לפעול בפזיזות. "אנחנו מודעים היטב לכך שהזמן לא פועל לטובתנו", אמר.



זפירובסקי ציין כי הכנסות החברה התייצבו לאחר חודש ינואר, וכי רשמו עלייה בפברואר ובמארס. "אם מגמה זו תימשך, ברור שצפוי שיפור בהכנסות ברבעון השני", אמר. "אני חש אופטימיות זהירה כי הרע ביותר כבר מאחורינו".



במקביל, ממשיכה נורטל גם בצעדים לצמצום הוצאותיה בניסיון לחזור לרווחיות, והחברה מפטרת לפחות 5,000 עובדים, או 15% מכוח העבודה. בחודש שעבר, קיבלה נורטל ארכה של 3 חודשים להליכי פשיטת הרגל, עד סוף יולי, לצורך גיבוש תוכנית ארגון מחדש.



נורטל, לשעבר החברה הגדולה ביותר בקנדה, הגישה בחודש ינואר בקשה להגנה מפני נושיה, לאחר שרשמה הפסד של 5.8 מיליארד דולר בשנה שעברה וחובותיה הגיעו ל-6.3 מיליארד דולר. נורטל הפסידה מיליארדי דולרים ופיטרה עשרות אלפי עובדים מאז פקיעתה של בועת ההיי-טק בתחילת העשור. מאז לא הצליחה החברה להתאושש, ובעיותיה החריפו בעקבות המשבר הכלכלי העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully