וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 10% מהחרדים מחוברים לרשת - לעומת 85% משתמשי אינטרנט במגזר החילוני-מסורתי

מעיין כהן

11.5.2009 / 13:23

עוד עולה מנתוני משרד התמ"ת, כי ל-41% מהחרדים יש מחשב בביתם, בהשוואה ל-79.2% בקרב חילונים ומסורתיים



כרבע מהחרדים שיש בביתם מחשב מחוברים לאינטרנט, ובסך הכל 10.3% מהחרדים מחוברים לרשת. זאת לעומת 85.3% משתמשי אינטרנט במגזר החילוני-מסורתי - כך עולה מדף מידע שנכתב במינהל מחקר וכלכלה במשרד התמ"ת, אשר במסגרתו נבחן אופן השימוש במחשב בקרב המגזר החרדי בהשוואה למגזרי אוכלוסייה אחרים בישראל. הניתוח מתבסס על הסקר החברתי של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנים 2002-2007.



עוד עולה מהנתונים, כי ליותר מ-41% מהנשאלים החרדים יש מחשב בביתם, בהשוואה ל-79.2% בקרב חילונים ומסורתיים. כמו כן, חילונים עושים במחשב שימוש לצרכי עבודה פי 2.5 יותר מאשר חרדים, ויש יותר גברים שבביתם יש אינטרנט (27%) לעומת נשים חרדיות (22.5%). המחקר מציין, כי במקרים מסוימים האינטרנט נגיש עבור הציבור חרדי במקום העבודה ובמוסדות הלימוד.



עוד מצוין כי השימוש באינטרנט במגזר מוגבל לצרכי קודש וצרכים פונקציונליים, כגון עבודה ולימודים. באשר לשימוש בדואר אלקטרוני עולה, כי רק 11.4% מהנשאלים החרדים משתמשים בדואר, ויש יותר גברים חרדים מנשים חרדיות הנוטים לעשות שימוש בכלי זה. 14.6% מהנשאלים משתמשים באינטרנט למציאת מידע, לעומת 61.5% במגזר החילוני-מסורתי. כ-4% בלבד משתמשים באינטרנט לצרכי קניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully