וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחרים הארוכים איבדו 8% בחודש וחצי; ליאור כגן ממבט: "יש שחושבים שהתשואות הארוכות יעלו ל-6%"

נתן שבע

11.5.2009 / 13:13

עליות של עד 0.4% היום בשחרים; כגן מסביר שהירידה מגיעה מעלייה באהבת הסיכון ומחשש לגידול בגרעון



בשוק איגרות החוב הממשלתיות נרשמות היום עליות קלות בטווחים הארוכים. השחר ל-10 שנים עולה ב-0.3% והתשואה על האיגרת יורדת לרמה של 5.23%, האיגרות ל-18 שנה מטפסות עד 0.4% והתשואה על האיגרת יורדת ל-5.8%. המגמה היום בשוק איגרות החוב הממשלתיות אינה מאפיינת את החודש בהן איבדו השחרים הארוכים גובה. מאז השיא שרשמו בתחילת אפריל איבדו השחרים עד 8%. מדדי התל בונד שומרים על יציבות וללא תנודות מיוחדות.



ליאור כגן, מנכ"ל מבט תעודות סל, מסביר כי הירידה באיגרות השקליות הממשלתיות בחודש וחצי האחרון קשורות בשני גורמים מרכזיים: האחד הוא הנהירה של המשקיעים חזרה אל נכסים מסוכנים יותר לאחר שהתבצרו באפיק זה בתקופת הירידות, והחשש מפני הגרעון התקציבי והנפקות שיבואו בעקבותיו.



"יש משקיעים היום בשוק שמדברים כבר על תשואה של 6% בשחרים ל-10 שנים" אומר כגן. "החששות מפני גרעון תקציבי בנוסף לבריחה מנכסים חסרי סיכון הן שהובילו את הירידות בתקופה האחרונה. אם ההנפקות של האוצר על מנת לממן את הגרעון ייגברו הרי שהתשואות ימשיכו לטפס. הממשלה מהווה מוכר גדול בשוק וכתוצאה מכך החשש מפני ירידות מחירים. גם מצד הרוכשים יש לחץ. אלה מבקשים עתה תשואה גדולה יותר על ממשלה שמיצרת גרעון גבוה יותר. גם החששות מאינפלציה מוסיפות לירידות בשוק".



כגן מציין עוד את הפעילות הערה של תעודת החסר של מבט חסר 5+ כאשר מחזור המסחר בהן עלה מרמה של חצי מיליון שקל ביום ל-2-3 מיליון שקל ביום, מה שמעיד עוד על העניין הרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully