וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליארדר ג'ורג' סורוס: "הצניחה החופשית של הכלכלה נבלמה, התמוטטות המערכת הפיננסית נמנעה"

רויטרס

11.5.2009 / 13:05

סורוס אמר כי השפעות תכניות התמריצים ניכרות, אך כי ההתאוששות בכלכלה האמריקאית תהיה זמנית



מגמת ההאטה במשבר הפיננסי נבלמה, והשפעות חבילת התמריצים של ממשל אובמה מתחילות להיות ניכרות, אמר המיליארדר האמריקאי ג'ורג' סורוס לעיתון הגרמני "פרנקפורט אלגמיינה צייטונג". סורוס אף אמר כי אסיה תהיה האזור הראשון שצפוי לצאת מהמשבר, וכי סין תחליף את ארה"ב כמנוע הצמיחה העולמית.



"הצניחה החופשית של הכלכלה נבלמה, התמוטטות המערכת הפיננסית נמנעה. תוכניות התמריצים הכלכליות מתחילות לתת אותותיהן. מגמת ההתדרדרות מואטת", אמר סורוס לעיתון. "אני צופה כי תחול התאוששות שתפצה על מחצית מההאטה שחווינו, אך לאחר מכן תהיה סטגנציה", אמר סורוס. "אסיה תהיה הראשונה שתמצא דרכה אל מחוץ למשבר, אך גם ארה"ב נמצאת בתהליך דומה", הוסיף.



סורוס אמר כי הדולר האמריקאי כבר חלש, והוסיף כי אינו צופה "שהדולר ימשיך להפסיד משוויו כנגד היורו - להיפך". סורוס אמר כי המשבר הפיננסי הראה כי עבור מדינות חלשות, היותן חלק מגוש היורו מהווה יתרון עצום. "אך המשבר צפוי לעודד את גרמניה, המדינה החזקה בגוש היורו, להציע מערכת יעילה יותר עבור המטבע המשותף". הוא ציין כי המנהיגות הגרמנית אינה מספיק משמעותית בנוגע ליורו. "על גרמניה להפסיק לנסות למנוע הנפקת אג"ח אירופאיות", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully