וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקל אג'יו: הדולר צפוי להיחלש בימים הקרובים לכיוון של 4 ש', אך לקראת סוף השבוע המטבע צפוי להתחזק

TheMarker

11.5.2009 / 13:30

גם בבנק לאומי מעריכים שהדולר יוסיף להיסחר בטווח הקצר בנטייה להיחלשות; באשר לטווח הבינוני, המגמה של התחזקות הדולר נותרת בעינה



הדולר צפוי להיחלש בימים הקרובים לכיוון של 4 שקלים לדולר, אך לקראת סוף השבוע צפוי לחזור ולהתחזק. כך מעריכים בשקל אג'יו. "בסוף השבוע נחלש הדולר בלמעלה מ-2% מול היורו על רקע צעדי הבנק המרכזי האירופי, וניתן להעריך כי נראה היחלשות שלו גם מול השקל בימים הקרובים, לכיוון של 4 שקלים לדולר", אומרים האנליסטים. עם זאת, האנליסטים מציינים כי התחזקות היורו מול הדולר בימים האחרונים הייתה מוגזמת ונטולת בסיס פונדמנטלי.



ביום שישי בצהריים צפויים להתפרסם התמ"ג לרבעון הראשון ומדד המחירים לצרכן לחודש אפריל בגוש האירו. בשקל אג'יו מעריכים כי פרסום נתונים אלה, כמו גם המהלך המוגזם שביצע היורו מול הדולר, עשויים להשלים מהלך של תיקון והתחזקות בשער הדולר. הדבר יוביל גם את הצמד דולר-שקל לשוב ולהיסחר ברמות של 4.15 שקל לדולר. האנליסטים מעריכים כי בהמשך השנה נראה את הדולר שב ומתחזק לכיוון של 4.5 שקל לדולר.



האנליסטים בבנק לאומי מעריכים כי על רקע ההתפתחויות האחרונות בשוקי המט"ח ובשווקים הפיננסיים, הדולר יוסיף להיסחר בטווח הקצר בנטייה להיחלשות. האנליסטים טוענים כי באשר לטווח הבינוני, המגמה של התחזקות הדולר (שתחילתה באפריל 2008) נותרת בעינה.



"מגמת ההתחזקות נתמכת בהערכת החסר של הדולר על פי שוויון כוח הקנייה, בצמצום נמשך בגירעונות הסחר האמריקניים וברמת חוסר הוודאות הכלכלית, אשר חרף העליות האחרונות בבורסות צפויה כנראה ללוות אותנו גם בחודשים הקרובים", אומרים בבנק.



האנליסטים בבנק לאומי מציינים כי האינדקס הדולרי (DXY) נעל את המסחר השבועי ברמה של 82.53, המשקפת לדולר היחלשות חדה בשיעור של 2.4% ביחס לסל המטבעות הכלולים בו (יורו, ין, ליש"ט, דולר קנדי, כתר שבדי ופרנק שוויצרי). מתחילת השנה התחזקות הדולר מול מטבעות הסל מסתכמת בשיעור של 1.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully