וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק של 29% בהקמת טורבינות רוח בעולם ב-2008; תפוקת החשמל זינקה ל-27 אלף מגה וואט

נמרוד הלפרן

11.5.2009 / 21:58

לראשונה מעולם באירופה: אנרגיית רוח - מקור ייצור החשמל שרשם הגידול החד ביותר בתפוקה, לפי וורלדוואץ'



תפוקת החשמל של מגזר אנרגיית הרוח הגלובלי גדל ליותר מ-27 אלף מגה וואט בשנה שעברה, לאחר זינוק של כמעט 29% בהיקף הקמת טורבינות רוח בעולם, לפי נתוני מכון המחקר וורלדוואץ'. ארה"ב היתה המדינה המובילה בעולם בשנה שעברה בהקמת טורבינות רוח חדשות, ותפסה את מקומה של גרמניה בתור המדינה המובילה בעולם בתפוקת חשמל מאנרגיית רוח.



עוד עולה מהדו"ח של וורלדוואץ' כי לראשונה מעולם, היתה אנרגיית הרוח מקור ייצור החשמל שרשם את הגידול החד ביותר בתפוקה באירופה בשנה שעברה (תוספת של 8,877 מגה וואט) - לפני גז טבעי (תוספת של 6,939 מגה וואט) ופחם (תוספת של 763 מגה וואט). נכון לסוף שנת 2008, היתה אנרגיית רוח אחראית ל-8% מתפוקת החשמל באיחוד האירופי. עם זאת, תנאי הרוח בשנה שעברה היו טובים מהרגיל, ובשנה בעלת תנאי רוח ממוצעים עשויה תפוקת האנרגיה של טורבינות רוח באיחוד להוות 4.2% מסך תפוקת החשמל.



יבשת אסיה היתה אחראית לכמעט שליש מתפוקת החשמל העולמית מאנרגיית רוח, וסין הצליחה לעבור ללא קושי את יעד תפוקת אנרגיית הרוח שקבעה לשנת 2010 - 10,000 מגה וואט - לאחר שתפוקת החשמל מטורבינות רוח בשנה שעברה הגיעה ל-12,200 מגה וואט. עוד עולה מהדו"ח של וורלדוואץ' כי מגזר אנרגיית הרוח העולמי מעסיק קרוב ל-400 אלף בני אדם.



השימוש באנרגיית רוח צובר תאוצה בשנים האחרונות כיוון שמדובר במקור אנרגיה זול, נפוץ, אינסופי וידידותי לסביבה. יתר על כן, העלות הכרוכה בהפקת אנרגיית רוח צנחה בשני העשורים החולפים. טורבינות הרוח המודרניות הראשונות, שהוקמו בתחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת בקליפורניה, הפיקו חשמל בעלות של 38 סנט לקילו וואט שעה, ואילו כיום עלות הפקת חשמל מטורבינות רוח ירדה לסנטים בודדים לקילו וואט.



ספרד, המדינה המובילה באירופה בתחום אנרגיית הרוח, רשמה בחודש מארס שיא, כאשר במהלך חודש שעבר סיפקה תפוקת טורבינות רוח 40% מצריכת החשמל במדינה תודות לרוחות ערות, לעומת כ-12% מתפוקת החשמל בדרך כלל.



ספרד, אשר הכפילה את תפוקת החשמל מאנרגיית רוח פי 20 תוך עשור, היא אחת המדינות המובילות בעולם בתחום אנרגיית הרוח. באירופה, בה אנרגיית רוח היא מקור האנרגיה בעל שיעור הצמיחה הגבוה ביותר, ניצבת ספרד לצד גרמניה ודנמרק כאחת משלוש המדינות המובילות בתחום אנרגיית הרוח. כך למשל, בשנה שעברה הגיעה בשלב מסוים תפוקת טורבינות הרוח בדנמרק ל-20% מצריכת החשמל במדינה.



מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, העריך שר הפנים של ארה"ב, קן סלזר, בחודש שעבר כי חשמל שייצרו טורבינות רוח שיוצבו מול החוף המזרחי של ארה"ב יוכל להחליף את החשמל המיוצר על ידי 3,000 תחנות כוח פחמיות.



"אנרגיית רוח מציעה הזדמנות יוצאת דופן בחוף המזרחי של ארה"ב", אמר סלזר במסגרת דיון ציבורי שנערך בחודש שעבר באטלנטיק סיטי. "קיים פוטנציאל עצום בתחום אנרגיית הרוח בחופי האוקיינוס האטלנטי", אמר סלזר. עוד ציין כי ההספק של טורבינות רוח ימיות יוכל להגיע למיליון מגה וואט, או תפוקת חשמל דומה לזו שמייצרות 3,000 תחנות כוח פחמיות בינוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully