וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בבורסות אסיה בהובלת מניות הפיננסים; טיוואן נופלת ב-3%

רונית דומקה

12.5.2009 / 7:35

סין מדווחת כי היצוא מבדינה ירד באפריל ב-22.6% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה



ירידות נרשמות כעת בבורסות אסיה, בהובלת מניות הבנקים והיצוא, על רקע מימוש רווחים של משקיעים ולאחר שאמש ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים. טוקיו יורדת ב-1.2%; סיאול מאבדת 0.6%; טיוואן נופלת ב-3% וסידני יורדת ב-1.3%.



המסחר בבורסת הונג קונג ללא שינוי. מדד MSCI אסיה פסיפיק יורד ב-1.1%, לאחר שהגיע אתמול לשיא של שבעה חודשים.



מגזר הפיננסים רושם ירידות על רקע מימוש רווחים של משקיעים. "ניתן לראות כי השוק מתחמם ומשקיעים מוכנים לממש את רווחיהם לאחר העליות האחרונות", אמר טושיו סומיטני, אסטרטג בבנק ההשקעות טוקאי טוקיו סקיוריטיז.



מניית מיצובישי UFJ, הבנק הגדול ביפאן, אשר נסקה ב-26% בשלושת הימים האחרונים, מאבדת 4.6%, מניית ההשקעות היפאני, נומורה הולדינגס, יורדת ב-4.1% ומניית סומיטומו מיצוי רושמת ירידה של 4.6%.







הירידה במחירי המתכות הובילה לירידה במניותיהן של חברות כרייה ומסחר. מניית ענקית הכרייה BHP ביליטון יורדת ב-2.4% בסידני. מניית מיצוי אנד קו, חברת המסחר השניה בגודלה ביפאן, יורדת ב-3.3%. אמש ירדו מחיריהן של שש המתכות העיקריות בלונדון ב-1.8%, ובניו יורק ננעלו החוזים העתידיים על הנחושת בירידה של 2.7%.



טויוטה, יצרנית הרכב הגדולה בעולם, יורדת ב-1.3%, לאחר שהעיתון היפאני "יומיורי" דיווח כי הביקוש החלש בתעשיית הרכב מאלץ את החברה להשעות את הייצור באחד ממפעלי המנועים שלה.



מזדה, יצרנית הרכב החמישית בגודלה ביפאן, מאבדת 3.9%, על רקע דיווחו של העיתון "קיודו ניוז" כי החברה תצפה הפסד תפעולי של יותר מ-25 מיליארד ין (257 מיליון דולר) בשנת הכספים הנוכחית, בשל הירידה במכירות הרכב בעולם.



היום דיווחה סוכנות הידיעות הסינית, שינהווה, כי הייצוא מסין הוסיף לרדת בחודש אפריל. היצוא ירד באפריל ב-22.6% והיקפו הסתכם ב-91.1% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה. בהשוואה למארס ירד הייצוא ב-17.1%. היבוא ירד גם הוא באפריל ב-23% לעומת השנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully