וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב עשויה להמשיך לרדת; פעיל: "המימושים יימשכו - מניות רבות הגיעו קרוב לשוויין הריאלי"

נתן שבע

12.5.2009 / 8:42

עוד אומר אותו פעיל: עד שלא יהיו התפתחויות נוספות לא תהיה ריצה נוספת למעלה; טבע בפער חיובי של 1.8%



אתמול שטף גל של מימושים את העולם וגם את תל אביב. גם היום עשוי המסחר להיפתח בנטייה לירידות בשל המגמה השלילית שהייתה אתמול בוול סטריט וירידות השערים במזרח. הלחץ השלילי בבורסה נובע גם מהחשש להגדלת התקציב במשק.



"אני בהחלט אופתע אם נראה כאן חזרה למגמה החיובית היום", אומר הבוקר פעיל בשוק המוסדי. "הרבה בשר לעליות לא נותר, והרבה מניות הגיעו קרוב לשווי הריאלי - עד שלא יהיו התפתחויות נוספות לא תהיה ריצה נוספת. בשוק ממתינים לראות עוד מה ייסגר עם התקציב. פתאום מדברים על גידול נוסף בגירעון לא ברור אם נראה את ההסכמה של הנגיד פישר לכך. יש הפתעות לשלילה - דיברו על הורדת מיסים ולא על העלאות. נכון שחייבים להגדיל את הוצאות הממשלה אבל צריך גם לעודד את הצריכה הפרטית ובהחלט לא כדאי להעלות מסים", הוא מוסיף.

היום תתקיים ישיבת ממשלה על הגזירות החדשות במשק שבקרע המשך הדיונים עם ההסתדרות גם על השכר במגזר הציבורי. החשש מהמשך הפריצה התקציבית הוא בין הסיבות ללחץ השלילי על אגרות החוב הממשלתיות בחודש האחרון. הסיבה הנוספת היא המעבר של המשקיעים מאפיקים סולידיים בהן התבצרו בחודשים האחרון לאפיקים מסוכנים יותר כמו מניות או אג"ח קוצרני.
המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים, בעקבות מימוש רווחים של המשקיעים וכוונת חלק מהבנקים האמריקאיים לגייס כספים באמצעות הנפקת מניות. דאו ג’ונס נחלש ב-1.8% והנאסד"ק איבד 0.4%.
מכתשים אגן תפרסם את דו"חותיה לרבעון הראשון של השנה מחר בבוקר. ציפיות האנליסטים הן לרבעון חלש יחסית של החברה עם ירידה בהכנסות וברווח הנקי. הדבר לא הפריע למנייה להשלים זינוק של למעלה 70% מתחילת השנה בצפייה למחצית שנייה טובה יותר ב-2009.



כיל עשויה להיסחר המגמה שלילית לאור ירידות שערים של 2%-1% במניות הדשנים אתמול בארה"ב.

מדד הנדל"ן הוא זה שספג את מרבית האש אתמול עם נפילה של למעלה מ-5%. אולם, גם אחרי הנפילה טיפס מדד הנדל"ן ב-% מתחילת חודש וב-71% מתחילת השנה. גזית גלוב השלימה אתמול גיוס של 120 מיליון שקל עם קצת עזרה מלידר שהובילה את ההנפקה ומהחברה האם גזית שרכשו רבע מהנפקה.



אורמת טכנולוגיות החברה הבת של אורמת זינקה אתמול בארה"ב ב-8.9% בעקבות הדו"חות שפרסמה שלשום בלילה. הזינוק עשוי לסחוף את החברה האם אורמת לעליות.



למות המגמה השלילית בשוק המניות אתמול בארה"ב - טבע תפתח בפער חיובי של 1.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully