וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: אותי מדאיג המצב הביטחוני ולא דירוג האשראי

TheMarker Online

12.5.2009 / 9:36

"מצדי שהגירעון יהיה 4%"; שוקי אורן: אם לא תהיה קואליציה המחירים הכלכליים יהיו קשים יותר



"צר לנו שבסופו של דבר חלק גדול מהדעות המקצועיות שלנו לא התקבלו. כל פריצה תקציבית נוספת תשולם במסים או בקיצוץ. כל דבר מעבר ל-1.7 יהיה קיצוץ לכולם, יהיה מע"מ לכולם", כך אמר הבוקר החשב הכללי, שוקי אורן בראיון לגלי צה"ל. "אם לא יהיה קיצוץ בתקציב משרד הביטחון גורם אחר ישלם על זה. בסופו של דבר יהיו אלה האזרחים".



ביחס לשאלה האם עיני חזק מכל פקידי האוצר, אמר אורן כי "מדובר בכלכלה הישראלית. לא חשוב לי או לבלינקוב האגו. חשובה לנו ההידרדרות בכלכלה הישראלית. בסופו של דבר היה חייב להיות תג מחיר - או קיצוצים ספציפיים כמו בתקציב הביטחון או בתקציבים רוחבים. פוליטית או ציבורית - היו קיצוצים שלא היה להם מקום אבל לא יכול להיות מצב של מדינה במשבר כלכלי עם הכנסות קטנות ממסים תרצה להעלות את ההוצאות. אני אומר בצורה חד משמעית: מדינת ישראל לא יכולה לממן בגירעון את כל ההוצאות. חברות הדירוג מסתכלות עלינו. דירוג האשראי של ישראל ייפגע.



האם שקלת להתפטר?



לא. יש לי אחריות גדולה - לגייס 10 מיליארד שקל לקופת המדינה. אם אני אלך מי יגייס? המשרד האוצר הוא היחיד שיש לו את התמונה הכוללת, בלי אינטרסים צרים של משרד זה או אחר.



האם נושא תקציב הביטחון סגור?



במהלך הלילה היו דיונים. אנחנו הצענו קיצוץ משמעותי בנושאים שאינם פוגעים בביטחון המדינה. לצערי, זה לא קרה. אם לא תהיה קואליציה המחירים הכלכליים יהיו קשים יותר. צר לי שחלק גדול מהמערכת הפוליטית לא מבינה שכדי לטפל בנושא הכלכלי צריך לקצץ.



שר על לאסטרטגיה כלכלית הוכיח את עצמו ככישלון?



המשבר מחייב מעורבות של רה"מ. אנחנו רואים את זה גם בארצות אחרות. כמו אובמה שהשם שלו נשמע הכי הרבה בהקשר למשבר בארה"ב.



בתגובה, אמר השר בנימין בן אליעזר כי "לא המקום פה לפרט למה תקציב הביטחון צריך להיות גבוה. האיומים ממשיים. לי גורמים נדודי שינה דברים אחרים מדירוג האשראי של ישראל: הנגב המערבי, טילים על אזרחי ישראל, שהשכנים שלי מההיי-טק הם ברחוב - זה מה שמדיר שינה מעיניי. אנחנו השרים יש לנו את האחריות - וצריכה להיות לנו גם האחריות - לנו ולא לפקידי האוצר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully