וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורד תגייס 1.8 מיליארד דולר באמצעות הנפקת מניות

סוכנויות הידיעות

12.5.2009 / 10:13

הפסדיה הרבעוניים של פורד - יצרנית הרכב השניה בגודלה בארה"ב - הסתכמו ב-1.43 מיליארד דולר



יצרנית הרכב האמריקאית פורד, המבקשת לגייס הון בניסיון להימנע מסיוע ממשלתי, הודיעה על הנפקתן של 300 מיליון מניות רגילות לציבור. חלק מההון יוזרם לקרן הביטוח הרפואי של איגוד הגמלאים של החברה.



ההנפקה המתוכננת תגדיל את חלקו של הציבור בפורד, אשר הסתכם נכון ל-1 במאי ב-2.8 מיליארד מניות, ב-11%. החברה צפויה לגייס כך יותר מ-1.8 מיליארד דולר, לפי מחיר של 5.67 דולר למניה, אשר בו ננעלו מניות החברה אתמול. מחירן של מניות פורד שילש את עצמו מאז מארס, אז הודיעה החברה על תוכנית לצמצום הפסדיה ב-9.9 מיליארד דולר. בשבוע שעבר חצו מניות החברה את רף ה-6 דולר למניה, לראשונה מאז יולי, אך אתמול נפלו ב-6.1%.



חתמי ההנפקה יהיו הבנקים סיטי, ג'יי פי מורגן, גולדמן סאקס ומורגן סטנלי. אם יימכרו יותר מ-300 מיליון מניות, תהיה לחתמים אופציה ל-30 יום לרכישת 45 מיליון מניות נוספות.



מנכ"ל פורד, אלן מולאלי "מנסה בכך להצהיר משהו", אמרה שלי לומברד, אנליסטית בחברת גימי קרדיט בניו ג'רזי. "הוא אומר: 'אנחנו כנראה המופע הטוב ביותר בעיר כרגע, אבל אנחנו מודעים לכך שאנחנו יכולים להשתפר".



באמצעות גיוס ההון מתכננת פורד להימנע מהצורך בסיוע ממשלתי, על רקע הירידה החדה במכירות הרכב בארה"ב, אשר הגיעו בחודש פברואר להיקף שנתי של 9.12 מיליון - הנמוך ביותר מאז דצמבר 1981. מטרה נוספת של הנפקת המניות היא הזרמת הון לקרן הביטוח הרפואי של גימלאי החברה.



פורד, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב והיחידה מבין יצרניות הרכב האמריקאיות הגדולות שלא נזקקה לסיוע ממשלתי כדי להתמודד עם המשבר במגזר, דיווחה לאחרונה על הפסד של 1.43 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2009, בהשוואה לרווח נקי של 70 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. מולאלי אמר כי החברה עלולה להמשיך לרשום הפסדים עד 2011.



"אנחנו ממשיכים להתקדם באופן משמעותי בתוכנית ההבראה שלנו", אמר אתמול מולאלי. "ההנפקה היא דוגמה נוספת לפעולות המהירות וההחלטיות שאנו נוקטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully