וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הראלי לסיכון נבלם והדולר חזר לעלות

TheMarker

12.5.2009 / 10:17

לפי האנליסטים, אם יפורסמו נתונים גבוהים מהצפוי בארה"ב, הם יכולים לתת תמיכה משמעותית לוול סטריט ושאר מניות העולם, ולהקטין שוב את הביקוש לשטר הירוק



הדולר האמריקאי התחזק ביום המסחר הראשון של השבוע, וניתר חזרה מהשפל של ארבעה חודשים אל מול המטבעות המובילים. זאת, לאור הירידה במחירי המניות בזירה הגלובלית, אשר הגבירו את הביקוש למפלט בטוח בשטר הירוק. כמו כן, משקיעים רבים קנו את הדולר לאחר מכירת החיסול של שבוע שעבר, כשרק ביום שישי המטבע האמריקאי צנח קרוב ל-2% אל מול היורו וסגר ירידה שבועית של 2.4% אל מול סל המטבעות העיקריים. הדולר נסחר סביב הרמות של 1.3585 אל מול היורו, סביב הרמות של 97.50 אל מול הין וסביב הרמות של 1.5120 אל מול השטרלינג אמש בשעה 21:00 (GMT).



הסלידה מסיכון היטיבה עם הין והגבירה את הביקושים למטבע היפני, שרשם עליות אל מול היורו והדולר. הין התחזק כנגד המטבעות בעלי הריבית הגבוהה, כגון הקיוי הניו זילנד והאוזי האוסטרלי שמחזיקים בריבית של 2.5% ו-3% בהתאמה. נזכיר כי זאת למרות שהריבית ביפן הינה הנמוכה ביותר במשקים המפותחים, ועומדת על רמה של 0.1% בלבד. הדולר והין נתפסים כנכסים בטוחים בזמנים של אי וודאות ותנודתיות גבוהה בשווקים.



קודם לכן שררה אופטימיות בשווקים. ציפיות המשקיעים שהמיתון העולמי בחן את התחתית דחף לעליות חדות בשווקים הפיננסים, ומנגד הקטין את הביקוש למקלט בטוח - הדולר. הנתונים מהמשק האמריקאי סיפקו את הדרוש למשקיעים, עם שיפור מתחזית עגומה בנתוני העבודה ומבחן הלחץ של ממשלת ארה"ב לבנקים, אשר תאם את ציפיות השוק.



הדאגה לסקטור הפיננסי חזרה, לאחר שבנק HSBC אמר ביום שני כי הרווחים ברבעון הראשון היו "משמעותית מעל הרווחים בשנה החולפת", אך זאת בהתחשב שהעלייה של 6.6 מיליארד דולר בחובות רעילים לא נכללת בדו"ח.



היום המשקיעים יתמקדו במספר נתונים חשובים מהזירה הגלובלית: בבריטניה, בשעה 8:30 (GMT) יתפרסמו נתוני התפוקה התעשייתית, הצפי הינו מעודד מעט מהקריאה הקודמת, ועומד על רמה שלילית של 0.8%. ביבשת האוסטרלית יתפרסם התקציב השנתי בשעה 9:30 (GMT). בארה"ב ובקנדה ההתמקדות תהיה למאזן הסחר בשעה 12:30 (GMT). בשני המקרים התחזית הינה מעודדת, נתונים גבוהים מהצפוי יכולים לתת תמיכה משמעותית לוול סטריט ושאר מניות העולם, ולהקטין שוב את הביקוש לשטר הירוק.



דולר-שקל



בנק ישראל ממשיך לקנות מט"ח בהיקף של 100 מיליון דולר על בסיס יומי, תוכנית שנמשכת יותר משנה ונועדה להחליש את השקל ולתמוך בייצוא המקומי. השקל התחזק ביום שני, זאת לאחר עליות רצופות של שבועיים ברציפות אל מול הדולר. רמת התמיכה נותרת על 3.9980. המצמד דולר-שקל סגר את המסחר בעלייה של 0.75% ביום שני, סביב הרמות של 4.08.



זהב



החוזה העתידי על הזהב השיל כוחו ביום שני, ונפל ב-0.36%, 3.3 דולר לאונקיה. זאת, לאחר שהמתכת היקרה נהנתה מעלייה של 3.43% בשבוע החולף. המסחר היה דל אמש, המשקיעים החליטו לממש את רווחיהם מהראלי של שבוע שעבר, אך הירידות נבלמו עם נפילות בשוק המניות שהגדילו את הביקוש למפלט בטוח.



טווח המסחר נע סביב הרמות של 908.4 דולר ל-918.8 דולר לאונקיה, כאשר האוסילטורים הטכניים נוטים יותר לירידות נוספות של המתכת היקרה. החוזה העתידי על הזהב סגר את המסחר ביום שני סביב הרמות של 913.65 דולר לאונקיה.



נפט



החוזה העתידי על הנפט לא הצליח להמשיך את הראלי של השבוע החולף, ואיבד מערכו יותר מ-1% ביום שני. המשקיעים מימשו רווחים לאחר שהזהב השחור נסחר בשיא של חצי שנה ביום שישי האחרון. כבר היום ניתן לראות כי נפט נסחר בחסר כששוק המניות נופל, המסחר הספקולטיבי מחזיר את הנפט חזרה למעלה. החוזה העתידי על הנפט סגר את המסחר אמש סביב הרמות של 58.11 דולר לחבית. רמת ההתנגדות המשמעותית הינה 59.4 דולר לחבית.



את הסקירה כתב רודיאן רחנייב, אנליסט בפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully