וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים דיווחה על הפסד תפעולי של 9 מיליון שקל ברבעון לעומת הפסד של 7 מיליון שקל במקביל

יעל פולק

12.5.2009 / 10:40

בשורה התחתונה הציגה החברה הפסד של 2.4 מיליון שקל לבעלי המניות



בית ההשקעות כלל פיננסים מסכם את הרבעון הראשון של 2009 עם גידול של 6% בהכנסות ל-132 מיליון שקל, אך מציג הפסד תפעולי בהיקף של 9 מיליון שקל, לעומת הפסד של 7 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2008.



בשורה התחתונה מציגה החברה הפסד של 2.4 מיליון שקל המיוחס לבעלי המניות, לעומת הפסד של כ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה מציגה תזרים מזומנים שלילי בהיקף של 134 מיליון שקל, לעומת תזרים שלילי בהיקף של 661 מיליון שקל ברבעון המקביל.



כלל פיננסים עוסקת בניהול תיקי השקעות בארץ ובחו"ל, ניהול קרנות נאמנות, הנפקת תעודות סל, שירותי חיתום וגיוס הון ושירותי ברוקראז'. היקף הנכסים הכולל שבניהולה של החברה הוא כ-57 מיליארד שקל, לעומת כ-60 מיליארד שקל נכון לסוף 2008.



נכון לסוף מארס ניהלה הקבוצה כ-9.5 מיליארד שקל בקרנות הנאמנות, כ-7.6 מיליארד שקל בתיקי השקעות מנוהלים בארץ, כ-5 מיליארד שקל בתעודות סל וכ-35.2 מיליארד שקל בתיקי השקעות מנוהלים בחו"ל.



פעילות החיתום של כלל פיננסים הצטמצמה באופן ניכר (56%) לעומת הרבעון המקביל - הכנסות המגזר הסתכמו ב-3.4 מיליון שקל לעומת הכנסות של 7.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. פעילות המגזר הושפעה מהירידה החדה בכמות ובהיקפי הגיוסים בשוק ההון על רקע המשבר בשווקים העולמיים.



הכנסות תחום ניהול תיקי ההשקעות הסתכמו ב-6.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2009, לעומת הכנסות של 12.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הירידה בהכנסות נבעה מירידה בדמי הניהול ומירידה במרווח הריביות אותו משיגה החברה בגין פקדונות של לקוחות. בתחום ניהול קרנות הנאמנות צנחו ההכנסות ב-50% והסתכמו ב-20.5 מיליון שקל. הירידה בהכנסות של המגזר הושפעה מהמשך הירידה בנכסי קרנות הנאמנות, ומשינוי בעיקר בקרנות הכספיות.



ההפסד ברבעון נובע בעיקר כתוצאה משערוך IFRS של תעודות התחייבות גלבוע בסך של כ-21.3 מיליון שקל. הוצאה בגין תיקון דו"חות מבט בסך של כ- 5.3 מיליון שקל והפסד בסך 3.3 מיליון שקל הנובע מעסקת המכר של כלל חיתום.



שוקי אברמוביץ, מנכ"ל כלל פיננסים אמר כי "ברבעון הנוכחי אנו מציגים שיפור במרבית הפרמטרים, הן בהשוואה לרבעון הקודם והן בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. תוצאות הרבעון הראשון משקפות את מגמת הקיטון בהוצאות אותה אימצה כלל פיננסים ברבעונים האחרונים כצעד להתאמת מבנה ההוצאות להכנסות. בנוסף, מורגשת מגמת אופטימיות זהירה בשווקים בארץ ובחו"ל אשר תרמה אף היא לשיפור בתוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully