וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה כחלון: זכייניות ערוץ 2 ו-10 לא יחוייבו לחשוף את גובה העמלות שהן משלמות למשרדי הפרסום

איילה צורף

12.5.2009 / 10:49

כך הצהיר שר התקשורת בכנס התקשורת של המי"ל: הנושא אינו בסדר העדיפויות של המשרד בשלב זה



שר התקשורת החדש ,משה כחלון, לא מתכנן לשנות את כללי השקיפות של עמלות הפרסומאים - כך הוא הצהיר בכנס התקשורת של המי"ל, שנערך הבוקר. כחלון אמר כי הנושא אינו בסדר העדיפויות של המשרד בשלב זה.



מדובר בהחלטה משמחת במיוחד לראשי תעשיית הפרסום, שהפעילו בשנה החולפת לובי חזק על מנת לנסות ולהני את משרד התקשורת, מלאשר את תקנות הרשות השנייה שאמורות היו להביא לשקיפות בנושא העמלות המשולמות על ידי זכייניות ערוץ 2 ו-10 למשרדי הפרסום.



אחד הנושאים שהטרידו מאוד את ראשי המשרדים בשנה שעברה היה דו"ח של דרור שטרום, לשעבר הממונה על ההגבלים, שכתב בעבור הרשות השנייה מסמך חמור במיוחד, בכל הקשור לגובה העמלות שמשרדי הפרסום מקבלים מזכייניות הטלוויזיה.



"מדובר במספרים של יותר מ-30% מתקציב הפרסום שחוזר למשרדי הפרסום", כתב אז שטרום, וחשף בראשונה את המספרים שעליהם כולם דיברו בחדרי חדרים. שטרום המליץ לחייב את זכייניות ערוץ 2 ו-10 לחשוף את גובה העמלות כחלק מהדיווח השנתי לרשות השנייה.



משרדי הפרסום טענו כי מדובר בחשיפת נתונים מסחריים שיביאו לפגיעה בתחרות. אף גוף מסחרי לא רוצה שהתנאים הכספיים וההכנסות שלו מעמלות יונחו על השולחן.



ברשות השנייה, בראשות נורית דאבוש, החליטו לאמץ את ההמלצה. לפני כ-7 חודשים פנתה הרשות למשרד התקשורת, וביקשה מהשר אריאל אטיאס לחתום על תקנות שיאפשרו לחייב את קשת, רשת וערוץ 10 לחשוף בפניה את גובה העמלות.



באותם ימים נמסר ממי שהיה אז שר התקשורת, אריאל אטיאס, כי "הגדלת השקיפות היא עניין חשוב שיש לדון בו. אנו מוצאים מוטיווים חיוביים במכתב, ובראשם הגברת השקיפות", נאמר אז. כעת, כאמור התחלף שר התקשורת ועם ההחלפה, ככל הנראה, ירד הנושא מהפרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully