וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא התאחדות התעשיינים: המגזר העסקי יקבל 2.5 מיליארד שקל במסגרת עסקת החבילה במשק

אורה קורן

12.5.2009 / 11:18

בנוסף סוכם כי 900 מ' ש' יוקצו לעידוד השקעות הון ו-400 מ' ש' יוקצו לשיפוץ מוסדות חינוך ברחבי הארץ



נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש אמר הבוקר, כי הגיע להבנות עם יועצו הכלכלי של ראש הממשלה, אורי יוגב, לפיהן יקבל המגזר העסקי 2.5 מיליארד שקלים במסגרת עסקת החבילה במשק.



במקביל הסכימה לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים על העלאת חלקם של המעסיקים בביטוח הלאומי בשנת 2010 כך שיכסה תוספת תקציבית של 550 מיליון שקל. ההבנות גובשו הלילה, והיום צפויה להיחתם עסקת החבילה במשק על ידי יובל שטייניץ, שר האוצר, ברוש ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני.



ברוש הוסיף, כי הוסכם שהממשלה תיתן עדיפות לחברות ישראליות במכרזים לביצוע עבודות גם בחברות הממשלתיות ובעיריות, לא רק במיכרזים ממשלתיים. עוד סוכם כי יוגדל תקציב המדען הראשי בהיקף של 900 מיליון שקל, ועל העברת 900 מיליון שקל נוספים למרכז ההשקעות, לעידוד השקעות הון. 400 מיליון שקל יוקצו לשיפוץ מוסדות חינוך ברחבי הארץ, ו-250 מיליון שקל יוצאו לעידוד התיירות לישראל.



הסכמות נוספות כוללות הנהגת מנגנון חופשה במימון המדינה על מנת למנוע פיטורי עובדים במודל של שבוע עבודה מקוצר, הקמת קרן סיוע למפעלים במצוקה, מתן ערבויות יצוא בהיקף של 6 מיליארד שקל, הרחבת הקרן למפעלים בינוניים כך שמפעלים במחזור שנתי של 15-400 מיליון שקל יהיו זכאים לקבלת הלוואות בערבות מדינה, ויצירת מנגנונים לשיתוף עסקים קטנים במכרזים ממשלתיים.



ברוש הוסיף, כי הצליח לבטל שורת גזירות מתוכננות, בהן מס הדלקים, מיסוי על אלכוהול מקומי, הוצאת רשויות רבות, ובהן ירושלים, מאיזורי העדיפות הלאומית לשנתיים, הנהגת שיטות דיווח מס מכבידות על המגזר העסקי וייקור תעריפי הנמלים ליצואנים.



"אנחנו נכנסים לעידן חדש של שותפות אחראית בניהול המדיניות הכלכלית. אלו הישגים חסרי תקדים ויביאו לתוספת של למעלה מ-100 אלף עובדים כבר בשנתיים הקרובות ומניעת פיטורים של רבבות", העריך ברוש. "ממשל נתניהו מביא איתו רוח חדשה של שינוי ובשורה אמיתית למשק וכולי תקווה כי מודל השותפות יביא לצמיחה אמיתית ומתמשכת ויותר מזה - לשינוי תרבות ההתנהלות בחברה הישראלית", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully