וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התקשורת משה כחלון: הכנסת מפעיל סלולר חמישי נדרשת להגברת התחרות בשוק זה

אמיתי זיו

12.5.2009 / 11:40

כחלון דיבר בכנס בנושא ענף התקשורת: "חיוני להקים את "ברית המועצות" - כבר 7 שנים ההצעה תקועה"



"על מנת להגביר את התחרות בשוק הסלולר הוריתי להקים ועדת מכרזים וכבר אתמול בערב חתמתי על מכרז תדרי ה-UMTS", כך מסר משה כחלון, שר התקשורת, בנאום ציבורי ראשון מאז נכנס לתפקיד.



כחלון התארח בכנס המי"ל (המרכז הישראלי לניהול), בנושא ענף התקשורת, תחת הכותרת "מלחמת הכל בכל בשוק התקשורת". בהקשר למכרז הסלולר אמר כחלון: "המטרה בהכנסת מפעיל סלולרי נוסף ברורה לכולנו: לא להכניס עוד כמה עשרות מיליוני שקלים לקופת המדינה אלא הגברת תחרות, ואנחנו צריכים את זה. שמעתי את ראשי תעשיית הסלולר, שמעתי את ההסתייגויות שלהם והחששות שלהם אבל אני מאמין שהתחרות תעשה טוב גם להם".

השר כחלון הוסיף ואמר: "בניגוד לשוק הטלקום המשגשג, מרוויח ומתקדם, שוק התקשורת נמצא במשבר עמוק, הזכיינים לא עומדים בתנאי הזיכיון, ערבויות מחולטות, וזה לא טוב לאף אחד. זאת, במקביל לבעיות נוספות כגון משבר כלכלי בשוק הפרסום, מאבקים בין יוצרים לזכיינים, צפי לנטישת מינויים לטובת ה-DTT ואף ביטול מינויים בגלל המשבר הכלכלי".



עוד הוסיף כחלון כי "החמור ביותר הוא שהמוצר שאנו מקבלים על המסך אינו משובב נפש. אני מתכוון להיות מעורב אישית בסוגיה, מי שחושב שאפשר לפתור את המשבר באמצעות סעיף בחוק ההסדרים טועה, פתרון המשבר מחייב גיוס מיטב המוחות, עבודות מטה מקצועית וגם קבלת החלטות כואבות".



השר אמר כי יקדם את הקמת ברית המועצות: "זוהי החלטה חיונית ונדרשת, 7 שנים שהיא תקועה, מאז שיזם אותה שר התקשורת דאז ,רובי ריבלין, להקמת רשות שידורים מאוחדת או, מה שנקרא בשפה המקצועית, ברית המועצות. המועצה תחסוך בירוקרטיה, תקטין רגולציה ותוביל למדיניות אחידה. תהיה לנו ראייה כוללת של ענף השידורים".

באשר לחוק ההסדרים הבהיר כחלון כי ההחלטות לגבי מכרז תדרי הסלולר, הפרטת הדואר והפרדת הזיקה בין רכישת מכשיר לחבילה בסלולר, כולן יצאו מהחוק ויטופלו על ידי המשרד: "החיסרון הבולט בחוק ההסרים זה לוחות הזמנים המטורפים ולכן החלטנו להוציא מהחוק סעיפים מסויימים ועדיף לטפל בהם בשום שכל, באופן ייסודי ומעמיק. זה לא מחייב גרירת רגלים ומשיכת זמן ונוציא מתחת לידיים את החוקים הטובים ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully