וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצמאי בשטח, לא צריך טובות

רוני קדר

12.5.2009 / 12:10

עבודה בתור עצמאי עלולה להיות מלאת קשיים וטעויות. אלה אם כן עושים תחקיר מקדים ובודקים את כל האופציות

ההחלטה לעבור לעבוד במשרה מלאה בתור עצמאי היא גדולה ורצינית. רבים מהעצמאים מתחילים את הקריירה שלהם כשהם עובדים במשרה מלאה בתור שכירים, או כשהם עצמאים במשרה חלקית. המעבר ממשרת שכיר לפרילנס, יכולה להיות חוויה בעייתית וזו לא החלטה שיש לקחת בקלילות.

דנה, בת 28 מגבעתיים עבדה שנים רבות במשרד פרסום מצליח וכל הזמן הרגישה שהיא עובדת קשה מאוד אבל תמיד מישהו אחר קוצר את ההצלחה ואת הכסף. לאחר מחשבה קצרה היא החליטה להתפטר מעבודתה ולהקים משרד קטן ליחסי ציבור. כעבור שנה נאלצה דנה לסגור את המשרד ולו רק בגלל טעויות בבדיקה הראשונית טרם המעבר.

הנה כמה דרכים לפתרון הבעיה: בחנו את בסיס קהל הלקוחות שלכם, את המצב הפיננסי הראשוני, תזרים המזומנים והתוכנית העסקית לפני שתחליטו החלטה שכזו.

הלקוחות

לפני שתחליטו לוותר על יום העבודה הרגיל שלכם ולעבוד במשרה מלאה בתור פרילנסר, בדקו את בסיס הלקוחות הנוכחי מכל זווית. האם אתם נהנים לעבוד איתם? האם אתם עובדים איתם על בסיס קבוע? האם הם יוכלו להפנות אותך לאחרים כדי להביא לך יותר עבודה? האם הם משלמים טוב ובזמן? אם התשובה לכל השאלות הללו היא לא אז תצטרכו לשקול אם אתם מרגישים שיש לכם בסיס לקוחות חזק מספיק כדי לתמוך במעבר אל קריירה עצמאית.

המצב הנוכחי

בחינת המצב הכלכלי הנוכחי הוא הכרחי לפני קבלת החלטה על מעבר לעצמאי במשרה מלאה. עקרון מנחה טוב הוא לעקוב אחר הוצאות המחיה והעסקים לפחות שישה חודשים לפני שעוברים למשרת עצמאי. זכרו גם כי בתחילת העבודה ייתכן שיהיו כמה הוצאות ראשונית במזומן (עבור חומרים שיווקיים, חומרי משרד וכו'), אך ייתכן כי תוכלו לטעון בחזרה את החזרי המיסים.

תזרים המזומנים

פרט לעובדה שיש מזומנים בצורה של חיסכון שאפשר לשבור בכל רגע, יש צורך בבדיקה של תזרים המזומנים לשבועות הראשונים של התנהלות העסק. האם יש לכם לקוחות שתוכל לחייב באופן מיידי? האם קיימת אפשרות להיות בקשר עם לקוחות שישלמו מראש? אם תגלו שאינכם בטוחים לגבי תזרים המזומנים הצפוי, תצטרכו לחסוך יותר לפני היציאה לעצמאות או לדחות מעט את המעבר השלם כדי לא להיכנס לקשיים כספיים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

בחינת התוכניות העסקיות

לפני שתחליטו לעבור להיות עצמאים במשרה מלאה, תזדקקו לדעת היכן לאיזה כיוון הינכם פונים ומהי המטרה הייעודית. זה חשוב לא רק כדי שתוכלו להישאר מרוכזים בקריירה, אבל כך תתרכזו בבניית סולם הקריירה, ותדעו כיצד לעלות בו בשלבים וליהנות מהצלחה מקצועית ופיננסית. בנוסף, יצירה ושיפור של התוכנית העיסקית לטווח קצר וארוך היא משימה חשובה אם כי אף אחת משתי תוכניות אלה צריכות להיות חקוקות באבן. דעו כי גמישות לשינויי הקריירה הוא צעד הכרחי לעיסוק עצמאי מצליח.

כדי להחליט לעבור להיות עצמאי במשרה מלאה הוא יש צורך במחשבה רבה. לפני שתיקח החלטה זו, בדוק את: בסיס הלקוחות, מצבה הכלכלי הנוכחי, צפוי תזרים מזומנים ואת התוכניות העסקיות, כך שתוכל לקבוע אם אתה מוכן לכל הסיכונים או לא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully