וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הציבור מעדיף את גדעון סער כשר אוצר

TheMarker Online

12.5.2009 / 12:08

על פי סקר עמותת ידיד: 44% רואים בנתניהו כאחראי העיקרי לגזירות; יובל שטייניץ נתפס כלא-רלוונטי



תדמית ראש הממשלה בנימין נתניהו קורסת, שר האוצר יובל שטייניץ נתפס כלא-רלוונטי והציבור מעדיף את גדעון סער כשר אוצר - כך עולה מתוצאות סקר שביצע מכון מאגר מוחות אתמול עבור עמותת ידיד.



על פי הסקר, 44% מהנשאלים רואים בנתניהו כאחראי העיקרי לגזירות, אחריות חלקית מוטלת על "נערי האוצר" ואילו יובל שטייניץ כמעט ואינו רלוונטי בהקשר זה. בהמשך לכך, בתשובה לשאלה מי הפוליטיקאי המתאים ביותר כיום לכהן כשר האוצר, ציינו 29% מהנשאלים את שמו של גדעון סער, 27% את סילבן שלום, 18% את רוני בר און ואילו בשטייניץ בחרו רק 6% מהנשאלים.



עוד עולה מהסקר, כי הצהרותיו של בנימין נתניהו לפיהן לא תהיה פגיעה בשכבות החלשות בכל הקשור לגזירות כלכליות לא נתפסות בהקשר זה כאמינות - 53% לא מאמינים או מפקפקים באמינותו ורק 19% מאמינים לו.



על פי הסקר, אם יוטלו גזירות – מפלגת העבודה צריכה לפרוש מהממשלה. לדעה זו תומכים רבים מאוד בקרב מצביעי העבודה (61%) וקדימה (51%). גם ש"ס צריכה לפרוש מהממשלה במקרה של הטלת גזירות שיפגעו בשכבות החלשות, כך עולה מהסקר. לדעה זו תומכים רבים מאוד מקרב מצביעי העבודה (59%) וקדימה (53%).



עמותת "ידיד – מרכזי זכויות בקהילה", פועלת למען תמיכה והעצמת שכבות חלשות בחברה הישראלית והגברת הסולדיריות החברתית. הסקר נערך טלפונית, על ידי מכון המחקר מאגר מוחות בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ, בתאריכים 10-11.5.09, בשעות היממה השונות, בקרב מדגם הסתברותי של 504 משיבים, המייצג את האוכלוסייה הבוגרת בישראל (גילאי 18 ויותר). טעות הדגימה המרבית 4.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully