וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד פתאל מוותר על חלק מהמותגים הבינ"ל ברשת לטובת ליאונרדו - המותג הפרטי שהקים באירופה

עירית רוזנבלום

12.5.2009 / 12:25

בכך מוותר פתאל על השימוש במותגים מרידיאן וגולדן טוליפ שלדבריו, עלותם מאות אלפי דולרים בשנה



רשת פתאל, המנהלת 18 מלונות בישראל ו-32 מלונות באירופה, מבצעת מהלך אסטרטגי להחדרת המותג הפרטי ליאונרדו, אשר הושק לפני כשנתיים באירופה, במלונות הרשת בישראל. בכך מוותר פתאל על השימוש במותגים מרידיאן וגולדן טוליפ שלדבריו, בהיקף רשתי, עלותם מאות אלפי דולרים בשנה.



החל מחודש יוני ובאופן הדרגתי, יושק המותג בכל המלונות העסקיים והעירוניים שמפעילה הרשת בישראל. בשלב הראשון מדובר על 4 מלונות - מלון הבוטיק "ליאונרדו", שעתיד להיפתח בימים אלה באזור העסקים ברמת החי"ל , מלון "בזל" - שנרכש לפני כשנה וישופץ בקרוב, מלון בחיפה (הפועל כיום תחת המותג מרידיאן) ומלון בבאר שבע (הפועל כיום תחת המותג גולדן טוליפ). בהמשך תיבחן הרחבתו של המותג גם במלונות נוספים של הרשת בישראל.



המותג "ליאונרדו" הושק כמותג מלונאות חדש אשר כלל את כל המלונות שנרכשו על ידי מלונות פתאל וקרן ההשקעות של פתאל למלונות עסקיים ועירוניים באירופה.



לדברי פתאל, המותג שלהם עדיין לא מתחרה כמובן במותגים כמו מרידיאן או גולדן טוליפ, אך בעזרת מערך הזמנות בכל צינורות השיווק בעולם, כמו סוכני נסיעות ואתרי אינטרנט - ובהם אקספדיה ובוקינג.קום, הם מצליחים להשיג באירופה 17%-15% הזמנות, המהווים אחוזים גבוהים יותר מהסטטיסטיקה של הרשתות הבינלאומיות.



פתאל מוסיף שהנטייה של כל אנשי העסקים באירופה כיום היא לרדת ל-4 כוכבים במקום 5 כוכבים "ואני חושב שלשני מלונות העסקים שלנו בתל אביב יש עתיד מצוין".



רשת פתאל מגייסת בימים אלו 200 עובדים למלון "ליאונרדו בוטיק" ומלון "ליאונרדו בזל", ששיפוצו יחל, כאמור, עם העברתו לניהול הרשת ביוני השנה.



רשת ליאונרדו אירופה כוללת כיום 32 מלונות, מהם 28 בבעלות חברת פתאל או בבעלות קרן ההשקעות הכוללת את החברות דלק בלרון, מגדל, מבטחים, מנורה מבטחים, דוראה ופתאל.



עד היום הושקעו 350 מיליון יורו ברכישת הנכסים באירופה. נכון לעכשיו, לא צפויות רכישות נוספות בשנה הקרובה. מחזור המכירות של הרשת באירופה עומד על 100 מיליון יורו ומועסקים בה 1800 עובדים. רשת פתאל מנהלת 18 מלונות בישראל, שבעה מהם – בבעלותה.



שבעה ממלונות הרשת נמצאים באילת, ובשנה האחרונה הושקעו 100 מיליון שקל בהשבחתם, בין השאר – בשיפוץ הקלאב מד, בהשקת גולדן טוליפ פריוילג' ורויאל טוליפ, ובפתיחתו מחדש של מרידיאן אילת המפואר. הרשת מעסיקה בישראל 3500 עובדים, עם מחזור מכירות של 850 מיליון שקל בשנת 2008.



בימים אלה מתמודד פתאל על רכישת 50% ממלונות שרתון של אזורים תיירות. מחר, יום רביעי, אמור הדירקטוריון לדון בעניין זה. המתמודדת מול פתאל היא קבוצת משקיעים אמריקאים המיוצגים על ידי עו"ד אמנון שיבלת.



יצוין שרשת גולדן טוליפ הבינ"ל נכנסה לפני כמה שבועות להליך כינוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully