וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ירושלים: בשבועות הקרובים הדולר יחזור להתחזק אל מול השקל

TheMarker

12.5.2009 / 12:30

לפי האנליסטים, התיקון בדולר צפוי להימשך בטווח הקצר ויתכן שהדולר יבדוק את רמת ההתנגדות של 4 שקלים; קיימת סבירות גבוהה שמחיר הזהב ירד לרמות של 780 דולר



בשבוע החולף נחלש הדולר משמעותית מול השקל, מרמה של 4.1540 בתחילת שבוע שעבר עד ל-4.0550 עם סיום המסחר בחו"ל ביום שישי האחרון. האנליסטים בבנק ירושלים אומרים כי היחלשות זו נובעת בעיקר מחולשת הדולר בעולם.



בניגוד לדולר, הליש"ט והיורו הצליחו לשמור על כוחם מול השקל ואף להתחזק במעט. "להערכתנו, התיקון בדולר צפוי להימשך בטווח הקצר, ויתכן שהדולר יבדוק את רמת ההתנגדות של 4 שקלים, אך בשבועות הקרובים יחזור הדולר להתחזק מול השקל. טווח המסחר הצפוי לשבוע הקרוב: 4.1120-4.0190", טוען איתן אדמוני, מנהל מחלקת מט"ח וסחר חוץ בבנק ירושלים.



בנוסף, האנליסטים מציינים כי בעקבות נתוני האבטלה בארה"ב, הדולר נחלש משמעותית מול המטבעות המובילים. מוקדם יותר השבוע, ביום חמישי, הודיע הבנק המרכזי של בריטניה שהוא משאיר את הריבית ללא שינוי.



באירופה, לעומתם, הורידו את הריבית ב-0.25% לרמה הנמוכה אי פעם. עם הפרסום התחזקו המטבעות העיקריים אל מול הדולר בצורה משמעותית. "להערכתנו, האופטימיות בשווקים צפויה להמשיך ולחזק את היורו, הפאונד, הפר"ש והין, אך לאחר שלושה שבועות ירוקים תיקון ומימוש רווחים השבוע אפשרי בהחלט", טוען אדמוני.



שוקי ההון בעולם ממשיכים במגמת העלייה ,עקב האופטימיות עליה מכריז כל מנהיג מדינה וכל שר אוצר. בבנק ירושלים סקפטיים לגבי "הניצנים הירוקים" שצצים בכל היבשות. לטענת אדמוני, חברות כרטיסי האשראי בעולם צפויות להיתקל בקשיים רבים.



"שיעורי הריבית הנמוכים בכל העולם ילוו אותנו לפחות עוד שנה, או אפילו שנתיים. מצב הצמיחה בעולם בכי רע וייקח זמן רב לשקמו", אומר אדמוני. בינתיים, התשואה על האג"ח לעשר שנים של האוצר האמריקני נסקה לשיעור של 3.29%. זאת, עקב הציפיות לאינפלציה עולה בשנים הבאות בגלל הדפסת הכספים המאסיבית, והצורך הבהול למימון הגירעונות בארה"ב, טוענים בבנק.



מחיר חבית נפט ממשיך לעלות ונסגר ביום שישי האחרון ב-58.68 דולר. אדמוני אומר כי סביר להניח שהעלייה היא תוצאה של "הניצנים הירוקים" עליהם מדברים כל כך הרבה. מחיר הזהב לעומתו מדשדש, ונסגר ביום שישי האחרון ב-917.30 דולר.



"קיימת סבירות גבוהה שמחיר הזהב ירד לרמות של 780 דולר לאונקיה, עקב לחצים על הבנק העולמי למכור רזרבות זהב כדי להעניק הלוואות לארצות המתפתחות", מסכמים בבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully