וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות בריטניה: גם אוסטרליה תתמודד עם המיתון באמצעות גזירות לעשירים

הדר תדמור

12.5.2009 / 13:02

שר האוצר האוסטרלי צפוי לחשוף היום תקציב שיכלול ביטול הטבות מס ורווחה לעשירים



שר האוצר האוסטרלי, וויין סוואן, צפוי לחשוף היום את תוכנית התקציב אשר צפויה לכלול גזירות על עשירי המדינה, כדי להתמודד עם המיתון ועם גירעון שיא. בין הגזירות: ביטול הטבות מס ותשלומי רווחים לבעלי ההכנסות הגבוהות במדינה.



סוואן צפוי לבטל סובסידות לעשירים כדי להגן על התשלומים לבעלי המשכורות הנמוכות במדינה, לאוכלוסיית הקשישים ולמובטלים. זאת, כדי להיאבק במשבר הכלכלי שהביא לירידה של 200 מיליארד דולר אוסטרלי (153 מיליארד דולר) בהכנסות ממסים באוסטרליה, להערכת כלכלנים במדינה.



אוסטרליה צפויה לרשום גירעון של 34 מיליארד דולר בשנת הכספים שתסתיים ב-30 ביוני, הגירעון הראשון במדינה זה שבע שנים, לפי בלומברג.



באפריל חשף שר האוצר של בריטניה, אליסטר דרלינג, גזירות כלכליות לעשירי המדינה, במטרה להיאבק במיתון. דרלינג ציין את כוונתו להעלות את שיעור המס על מדרגת המס העליונה בבריטניה ל-50%, במסגרת הצעת התקציב השנתית שלו.



העלאת המס תחול על הכנסות שנתיות של למעלה מ-150 אלף ליש"ט (218 אלף דולר), ושיעור המס עליה יהיה 50%. כיום חל על מדרגת המס העליונה בבריטניה מס בשיעור 40%. מדרגת המס החדשה תיכנס לתוקף בעוד שנה.



בנוסף, מתכוון דרלינג לבטל הטבות מס להפרשות לפנסיה עבור מדרגת המס העליונה. העלאת המס המתוכננת נועדה לסייע לממשלת בריטניה להפחית את התנפחות הגירעון התקציבי, לאחר שהממשלה העניקה לבנקים במדינה סיוע בסך ל-1.4 טריליון ליש"ט (2 טריליון דולר) בעקבות המשבר הפיננסי העולמי.



בעקבות הגזירות החדשות על עשירי המדינה מתכננים בעלי ההכנסות הגבוהות לעזוב את בריטניה. בין יתר העשירים שמתכננים לעזוב או עזבו: גאי הנדס, יואוסמונד, פיטר הארגרייבס ורוברט פייפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully