וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלוב התעופה לישראל: משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית מנסים להעביר במחטף חוק טיס כושל

זוהר בלומנקרנץ

12.5.2009 / 13:24

לפי הטענות, החוק החדש מתמקד בתחום התעופה המסחרית ומתעלם לחלוטין מהתעופה הקלה והספורטיוובית



קלוב התעופה לישראל מתריע מפני "מחטף באמצעות חוק ההסדרים בחוק הטיס החדש", שייפגע, לטענתו, בענף התעופה בארץ ודורש להפריד את הדיון בחוק הטיס מהצעת חוק ההסדרים, שיובא היום לאישור הממשלה.



אתמול עלה העניין בוועדת הכלכלה של הכנסת, בראשותו של חבר הכנסת אופיר אקוניס, בדיון על הורדת דירוג בטיחות הטיסה של ישראל. העדר חוק טיס הוא אחת הסיבות שהביאה את רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב להוריד את הדירוג.



ל-TheMarker נודע, כי הקלוב, המאגד יחד עם אגודת התעופה הספורטיווית, כ-75% מהטייסים בישראל ומפעיל כ-80% מכלי הטיס בארץ, פנה בדחיפות לשרי האוצר, המשפטים, התחבורה והתלונן, כי לחוק ההסדרים "הוגנבה" כהגדרתו, הצעת החלטה, להנחות את שר התחבורה בתיאום עם נציגי היועץ המשפטי לממשלה ונציגי המשרדים הנוגעים בדבר, לגבש את טיוטת חוק הטיס ולהביאה לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה, לא יאוחר מה-1 באוגוסט 2009.



"הצעה זו, הנוסח הבא אחריה ודברי ההסבר, מהווים ביטוי ברור לכוונת משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית (רת"א) להעביר במחטף, ללא בקרה ודיון ציבורי, חוק טיס כושל אשר יהווה בכיה לדורות", פותחת הפנייה של קלוב התעופה לישראל.



לטענת קלוב התעופה, חסרים בהצעה כמה נושאים מהותיים הדרושים לקידום התעופה ובטיחות התעופה, כגון זכותם של אזרחי המדינה לעסוק בתעופה וחובת המדינה להעמיד לרשותם תשתיות הולמות, לרבות שימוש במרחב אווירי מוסדר.



בנוסף, לטענת הקלוב, עד כה היה בישראל חוק מנדטורי ותקנות מיושנות בעניין התעופה האזרחית. ואולם, החוק החדש, לטענתם, מתמקד בתחום התעופה המסחרית, ומזניח את שאר הענפים התחום, ובכך מפלה אותם לרעה. ההצעה מתעלמת לחלוטין מהתעופה הקלה והספורטיוובית וגוזרת עליהן כליה.



"כדאי לשים לב שההנחיות לשר התחבורה אינן כוללות התייעצות עם מגזר התעופה האזרחית בארץ. יתר על כן, לוח הזמנים המוכתב (עד ה-1 באוגוסט) לא יאפשר כל דיון כזה או אפילו בירור יסודי בין מחלקות משרד התחבורה ומשרדים אחרים", ממשיך ואומר המסמך לשרי הממשלה.



"נראה כי משרד התחבורה ורת"א העריכו, כי ייתקלו בהתנגדות גורפת באשר לטיוטה לחוק אשר עדיין נמצאת בהכנה, עד כי הם מעוניינים כבר לקבוע תאריך יעד, קרוב ככל האפשר, לאישורה כחוק, לכל דבר ועניין. כך קרה שמשרד התחבורה בסיועו האדיב של משרד האוצר, ביודעין או שלא ביודעין, בחר בערוץ חוק ההסדרים כדי להכניס דרך אשנב המרתף מה שלא עולה בידו כבר 13 שנה להכניס בדלת הראשית", מסיימת הפניה לשרי הממשלה.



מנהל אגף בכיר להסברה ויחסים בינלאומיים במשרד התחבורה, אבנר עובדיה, אמר בתגובה כי "הצעת חוק הטיס לא יכלל בחוק ההסדרים. הצעת ההחלטה שהוגשה לממשלה היא כי הצעת חוק הטיס תוגש לאישור ועדת שרים לחקיקה עד ה-1 באוגוסט 2009. כך, עד למועד זה יהיו כל משרדי הממשלה הרלוונטיים חייבים להתכנס לפתרונות מוסכמים. טרם ההעברה לוועדת השרים תעמוד הצעת החוק לעיון הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully