וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן דיווחה על הפסד שנתי של 2.4 מיליארד דולר - מכירות החברה צנחו ב-22%

סוכנויות הידיעות

12.5.2009 / 14:24

המנכ"ל קרלוס גון: "אנחנו מתחילים לראות סימנים של שיפור בשוקי האשראי



יצרנית הרכב היפאנית ניסאן דיווחה היום על הפסד שנתי של 233.7 מיליארד ין (2.4 מיליארד דולר) – ההפסד השנתי הראשון של החברה מזה עשור – בעקבות המשבר בענף הרכב העולמי והירידה החדה בביקוש למכוניות.



ברבעון הראשון של 2009, האחרון בשנת הכספים של החברה, הפסידה ניסאן 276.89 מיליארד ין (2.8 מיליארד דולר). מדובר בהפסד השנתי הראשון של החברה מאז תחילת כהונתו של המנכ"ל, קרלוס גון, לפני עשור. עם זאת, למרות ההפסד הגדול, צפתה החברה כי הפסדיה יצטמצמו ל-170 מיליארד ין בשנת הכספים שתסתיים במארס 2010.



"אנחנו מתחילים לראות סימנים של שיפור בשוקי האשראי, בעקבות ההשפעה של תוכניות התמריצים הממשלתיות וההתאוששות ההדרגתית בביטחון הצרכנים", אמר גון, שהוסיף בכל זאת כי "המשבר עדיין ממשיך, והמצב בשוק עדיין קשה". בשנת הכספים הקודמת רשמה ניסאן רווח של 482.3 מיליארד ין.



מכירותיה של ניסאן צנחו בשנת הכספים ב-22% ל-8.43 טריליון ין, מעל תחזית המכירות של החברה. מכירותיה של החברה בארה"ב, יפאן ואירופה ירדו ב-9.5%, אך מכירותיה של החברה בסין רשמו עלייה. ניסאן הורידה את תחזית המכירות שלה לשנת הכספים הנוכחית, וצופה כעת כי מכירותיה השנתיות יסתכמו ב-3.08 מיליון מכוניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully