וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוזים העתידיים מצביעים על פתיחה יציבה; פורד תיסחר לאחר גיוס של 1.8 מיליארד דולר

יובל מעוז

12.5.2009 / 14:34

בנק אוף אמריקה מימש אחזקות תמורת 7.3 מיליארד דולר; אופטיבייס תפרסם היום דו"חות



המסחר בוול סטריט ייפתח הערב בציפייה לפרסום מאזן התקציב הפדרלי והמשך גיוסי הבנקים הגדולים בעקבות תוצאות מבחני העמידות. החוזים העתידיים מצביעים פתיחה יציבה עם נטייה לעליות של עד 0.1%.







אתמול ננעל המסחר בירידות שערים. דאו ג’ונס נחלש ב-1.8% ל-8,418 נקודות, נאסד"ק איבד 0.4% ל-1731 נקודות ו--S&P 500 השיל 2.1% ל-909 נקודות. בבורסות אסיה נרשמו היום ירידות בהובלת מניות הבנקים, על רקע מימוש רווחים של משקיעים.



היום צפוי להתפרסם מאזן התקציב הפדרלי לחודש אפריל. לפי ההערכות, הגירעון התקציבי עמד בחודש שעבר על 63 מיליארד דולר. משרד המסחר האמריקאי יפרסם את נתוני הגירעון במאזן הסחר לחודש מארס, אשר לפי ההערכות, עמד על 29.2 מיליארד דולר. היום יתפרסם גם מאזן הסחר של ארה"ב לחודש מארס.



במבחני העמידות ל-19 מהבנקים הגדולים בארה"ב, שתוצאותיהן פורסמו בשבוע שעבר, נקבע כי בנק אוף אמריקה ייאלץ לגייס 35 מיליארד דולר. היום פורסם כי הבנק מכר נתח מאחזקותיו בצ'יינה קונסטרקשן בנק למספר משקיעים תמורת 7.3 מיליארד דולר.



מנכ"ל AIG, אדוארד לידי, צפוי לשאת דברים היום בפני הקונגרס האמריקאי, שיעסקו בביקורת שסופגים עובדי החברה, ובתוכניותיה של החברה לעתיד. לידי ינאם בפני הוועדה המפקחת של בית הנבחרים, ויבקש שיתוף פעולה נרחב יותר עם הממשל. האוצר בארה"ב הזרים לחברת הביטוח 180 מיליארד דולר במאמץ לחלצה בתמורה ל-80% מהחברה.



בתעשיית הרכב האמריקאית מציגות החברות הגדולות תוכניות להצלת פעילותן. פורד מבקשת לגייס הון בניסיון להימנע מסיוע ממשלתי והודיעה על הנפקה של 300 מיליון מניות רגילות לציבור. בכך צפויה פורד לגייס יותר מ-1.8 מיליארד דולר. חלק מההון יוזרם לקרן הביטוח הרפואי של איגוד הגמלאים של החברה.



בג'נרל מוטורס המצב סבוך יותר ומנכ"ל החברה, פריץ הנדרסון, אמר אתמול כי הסיכויים לפשיטת רגל של יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב גדלו, אולם הוסיף כי עדיין נותרה תקווה כי החברה תצליח לבצע ארגון מחדש ולהימנע מהצורך להגיש לבית משפט בקשה להגנה מפני פשיטת רגל. הנהלת החברה לא פוסלת אפשרות להעביר את מטה החברה מדטרויט.



אגריום, יצרנית הדשנים השלישית בגודלה בצפון אמריקה ומקבילתה של כיל, הגדילה ב-14% את מרכיב מזומן בהצעת הרכש שהגישה ליצרנית דשני החנקן והפוספט, CF, והעלתה בכך את סך שווי הצעת הרכש ל-4.1 מיליארד דולר.



בקרב המניות הישראליות הנסחרות בוול סטריט, בלטה אמש מניית XTL, שזינקה ביותר מ-230%. זרם דו"חות הרבעון הראשון יימשך גם היום ובין החברות שצפויות לפרסם את תוצאותיהן נמצאות אופטיבייס ואלוט קומיוניקיישנז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully