וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוורצנגר הזהיר כי ישחרר 40 אלף אסירים כדי לאזן גירעון של 21 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

12.5.2009 / 14:51

הגירעון של מדינת קליפורניה צפוי להתנפח לכדי 15 מיליארד דולר עד סוף השנה, ובעוד 6 מיליארד אם לא יאושרו קיצוצים נרחבים



הגירעון התקציבי במדינת קליפורניה שבארה"ב עלול לגדול ל-21 מיליארד דולר, והמושל ארנולד שוורצנגר הזהיר כי יאלץ לשחרר 40 אלף אסירים או לפטר 51 אלף מורים אם המצביעים ידחו בשבוע הבא שלוש הצעות לאיזון התקציב.



הגירעון של מדינת קליפורניה צפוי להתנפח לכדי 15 מיליארד דולר בין החודש הנוכחי לינואר 2010, כך אמר שוורצנגר למקבלי ההחלטות במדינה אתמול. אם המצביעים על התוכנית של המושל להקטנת הגירעון ידחו תוכנית למכור אג"ח מגובות ברווחים ממכירות כרטיסי לוטו ולהגדיל את המס על מכירות מוצרי טבק והמס לעשירי המדינה, יגדל הגירעון בעוד 6 מיליארד דולר.



הגירעון הגדל של מדינת קליפורניה מגיע שלושה חודשים לאחר שמקבלי ההחלטות בקליפורניה אישרו קיצוצים והעלאות מס שנועדו להוריד גירעון של 42 מיליארד דולר.



"המצב הכלכלי החמור שקליפורניה, ממש כמו שאר מדינות העולם, שקועה בו – החריף בצורה ניכרת", אמר שוורצנגר במכתב ששלח למקבלי ההחלטות במדינה, והוסיף: "השינויים הללו הביאו לבעיות תקציב חדשות לחלוטין".



זו אינה הפעם הראשונה ששוורצנגר נוקט בגישה מקורית להקטנת הגירעון בתקציב. בינואר הציע לקצץ בימי הלימוד במדינת קליפורניה כדי להקטין את הגירעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully