וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות רעות לאוקראינה: מודי'ס הורידה דירוג האשראי שלה 5 רמות מתחת לדירוג השקעה

הדר תדמור

12.5.2009 / 15:27

הדירוג הורד ל-B2, דירוג המכנה את ההתחייבויות מאוקראינה כספקולטיוויות ובעלות סיכון רב



סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה את דירוגה של אוקראינה, בעקבות ההאטה הכלכלית במדינה ולאחר שאחד הבנקים במדינה סירב למכור דולרים כדי למנוע בריחה מהמטבע המקומי - הגריבנה. דירוג איגרות החוב של אוקראינה, במטבע מקומי ובמטבעות זרים, הורד לרמה של B2 מרמת B1.



בנוסף, מודי'ס נתנה תחזית שלילית לדירוג האשראי של המדינה, "בעיקר כדי לשקף את המשך חוסר היציבות גם בכלכלה האוקראינית וגם במערכת הבנקאית שלה", לפי הודעת מודי'ס. דירוג B2 נמצא חמש רמות מתחת לדירוג השקעה, ומודי'ס מכנה את כל ההתחייבויות בעלות דירוג B כ"ספקולטיוויות ובעלות סיכון רב".



חברת הדירוג סטנדרד אנד פור'ס (S&P) חתכה בפברואר את דירוג האשראי של אוקראינה בשתי דרגות. S&P חתכה את דירוג האשראי של אוקראינה בשתי דרגות לרמה של CCC פלוס, שבע דרגות מתחת לדירוג השקעה. דירוג האשראי של אוקראינה הוא כעת הנמוך באירופה, וזהה לדירוג האשראי של פקיסטן. S&P הותירה את תחזית הדירוג השלילית של אוקראינה ללא שינוי, ורמזה כי היא עשוי להוריד שוב את דירוג האשראי של המדינה.



כלכלת אוקראינה עלולה לרשום נסיגה של 12% השנה, כך העריכה סוכנות דירוג האשראי בתחילת חודש מארס. הגריבנה נחלשה בכ-40% מול הדולר מאז חודש ספטמבר. בחודש נובמבר קיבלה אוקראינה הלוואה של 5 מיליארד דולר מקרן המטבע הבינלאומית (IMF). ב-8 במאי אישרה הקרן הלוואה נוספת למדינה בשווי 2.8 מיליארד דולר. סך הכל התחייבה קרן המטבע הבינלאומית להעביר לאוקראינה הלוואות בשווי כולל של 16.4 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully