וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע הבינלאומית רוצה מבחני עמידות גם לבנקים באירופה: האמון במערכת הפיננסית עדיין לא שוקם

סוכנויות הידיעות

12.5.2009 / 15:35

מארק בלקה, ראש המחלקה האירופית של ה-IMF: על מדינות אירופה לשפר התיאום ביניהן



על ממשלות אירופה לערוך מבחני עמידות לבנקים, בדומה למבחני העמידות שערך הממשל האמריקאי לבנקים בארה"ב - כך אמר היום מארק בלקה, ראש המחלקה האירופית של קרן המטבע הבינלאומית (IMF). בלקה הוסיף כי על מדינות אירופה לשפר את תיאום הפעולה ביניהן בנושאי רגולציה ותמריצים.



"האמון במערכת הפיננסית עדיין לא שוקם", אמר בלקה, שהוסיף כי על הממשלות לנקוט בצעדים תקיפים יותר כדי לבלום את המשבר הכלכלי והפיננסי ולהבטיח את יציבותה של המערכת הבנקאית. "על קובעי המדיניות לנקוט בצעדים נוספים, במיוחד במגזר הפיננסי, כדי לחדש את הביטחון והאמון בשוק. מה שצריך יותר מכל כרגע הוא תיאום, במיוחד בנושאים הקשורים ליציבות המערכת הפיננסית והיציבות הכלכלית האזורית", אמר בלקה.



בלקה קרא למדינות אירופה לשפר את רמת התיאום ביניהן בסוגיות כלכליות. "אירופה היא כלכלת השוק המשולבת ביותר בעולם, ובכל זאת כל הצעדים לטיפול במשבר ננקטו ברמה הלאומית בלבד. אירופה עומדת בפני הסערה הכלכלית החמורה ביותר מזה שנות דור, והיא זקוקה בדחיפות לחזק את מוסדותיה", אמר בלקה.



ה-IMF צופה כי כלכלת אירופה תרשום צמיחה שלילית של 4.2% בשנת 2009 ותיסוג ב-0.1% בשנה הבאה. כלכלתן של 16 מדינות גוש היורו צפויה לסגת ב-4% ב-2009, לפי תחזית הקרן, והשווקים המתעוררים של היבשת צפויים לרשום צמיחה שלילית של 4.9%.



בשבוע שעבר פירסם הבנק הפדרלי את תוצאותיהם של מבחני העמידות שביצע ל-19 הבנקים הגדולים בארה"ב, וקבע כי 10 מתוכם ייאלצו לגייס הון בסך 75 מיליארד דולר. התרחיש שנבדק במהלך המבחנים הוא יכולת ההישרדות של הבנקים במקרה ששיעור האבטלה בארה"ב יעלה לרמה של 10.3% ומחירי הבתים ייפלו ב-22% נוספים בשנתיים הקרובות. במידה שממצאי המבחן העלו כי בנק מסוים יתקשה לשרוד בתרחיש שכזה, הורו לו הרגולטורים למצוא דרכים לחזק את מאזניו ולגייס הון ממשקיעים פרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully