וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורם מוקדי מ-HOT: הטלוויזיה הדיגיטלית היא גחמה שנועדה להפיץ 5 ערוצים שיכולים להיקלט עם אנטנה

מעיין כהן

12.5.2009 / 16:20

אמר את הדברים בכנס התקשורת של המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) בחסות הארץ-TheMarker



הטלוויזיה הדיגיטלית היא פלטפורמה שנולדה מתוך גחמה, במטרה להפיץ חמישה ערוצים שכולם יכולים לקלוט עם אנטנה, בעלות של מיליוני שקלים. כך אמר היום יורם מוקדי, סמנכ"ל רגולציה ואסטרטגיה ב-HOT בפאנל "שובה של האנטנה - השלכות כניסתם של שידורי טלוויזיה דיגיטליים קרקעיים", בכנס התקשורת של המרכז הישראלי לניהול (המי"ל) בחסות הארץ-TheMarker שנערך היום בשרתון סיטי טאואר.



לדברי מוקדי, "אנחנו לא צופים שלקוחות יעזבו אותנו בעקבות ה-DTT, וזה משהו ש-HOT צריכה להתמודד איתו. הבעיה היא שאף אחד לא הגדיר את המטרות של הטלוויזיה הדיגיטלית, ומה שנוצר הוא פלטפורמה מתחרה בסקטור הפרטי במימון המדינה, ואתה שואל את עצמך אם מישהו ישב וחשב מהן המטרות, האם העלויות מוצדקות והאם אי אפשר להזרים ערוצים על גבי האינטרנט. קשה לי לדמיין לקוח שרוצה להסתפק בחבילת הבסיס הזאת, ולא רוצה לצרוך למשל ספורט.



באשר למיתון שעשוי לגרום ללקוחות לחסוך בכסף, אמר מוקדי כי האוצר הוא זה שצריך לעשות הערכה, כי על פי הערכות שלו יהיו 3% נטישה מהכבלים והלוויין, ולכבוד זה מקימים מנגנון של מיליוני שקלים. אנחנו צריכים לממן למעטים האלה את הטלוויזיה הזאת".



מדובר בהחלטה שקיבלה הממשלה בנובמבר 2004, אז הוחלט על הקמת צוות בין-משרדי בראשות מנכ"ל משרד התקשרות שיבחן את הצורך במערך הפצה דיגיטלי לערוצים הפתוחים - 1, 2, 10, 33, 99. במסמך נקבע כי "לא יאוחר מה-1 במארס 2006 תתחיל ההפצה הדיגיטלית של הערוצים".



מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, אמר כי הטלוויזיה הדיגיטלית היא מימוש של זכותו של הציבור לקבל את הערוצים הציבוריים בחינם. החל מאוגוסט 2009 כל אחד יוכל לרכוש מכשיר דיגיטלי באופן חד פעמי. המערך האנלוגי הקיים יפעל שנה וחצי, ואחר כך ייסגר. המשמעות היא חמישה ערוצים חופשיים באיכות גבוהה יותר, דיגיטלית, עם אפליקציות נוספות ובעלות חד פעמית של 100 דולר. זהו חיסכון משמעותי לגופים המשדרים, חיסכון בתחום הירוק וחיסכון בתדרים.



מיכל רפאלי כדורי, סמנכ"ל רגולציה של yes אמרה: "אני מקווה שאף לקוח שלנו לא יעבור. זה התפקיד שלנו ולכן אנחנו בקדמת הטכנולוגיה עם HD ועם התוכן הכי טוב ושירות מעולה וכל הכלים להתחרות. אנחנו הולכים להתחרות במדינה, בעוד גמל שיוצא תחת חוק ההסדרים. אם זה יורחב לעוד ערוצים, נייצר לכל ערוץ חלופות ונמצא את הדרך לטפל בו. לחמישה ערוצים לא התנגדנו, אבל מחמישה זה הופך להיות פלטפורמה שמנוהלת על ידי המדינה. yes ו-HOT עומדות במחויבות שלנו קלה כחמורה בכסף ובז'אנרים אנחנו נושאים את ההפקה המקורית על גבינו. אנו לא סוגדים למולך הריאליטי. חמישה הערוצים האלה לא עומדים בקדמת הטכנולוגיה, וכנראה הם יהיו האחרונים.



ניצן חן יו"ר מועצת הכבלים והלוויין: ה-DTT זה ביצה שנולדה וכבר מקושקשת. באשר לזעקה של yes ו-HOT, אם זה היה נגמר בערוצים החינמיים, ואין נטישה המונית – למרות שכל אחוז שיעזוב את החברות הוא פגיעה בכיס – אז מילא. אבל הטכנולוגיה מאפשרת בעצם להעביר דרך הממיר החדש גם VOD, סרטים וסדרות, ובשלב מאוחר יותר משחקי כדורגל בשידור חי ופה אני מתחבר לחשש שלהן כי אם מעבירים טלוויזיה רב ערוצית יש בזה באמת משהו לא הוגן ומשאיר את שתי הפלטפורמות נכות. המדינה צריכה לעשות את ההתאמות הנדרשות.



מוטי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור: אני היום קצת מבולבל לגבי הרציונל של השינויים שעושים בתקשורת. הגענו למצב שערוצים 2 ו-10 הם ערוצי בידור ואין הבדל בין ברודקאסט לנישה שמייצרים אותם תכנים ובנוסף לכך המחוקק החליט שצריך לעבור לרישיונות. אם רואים את הטלוויזיה כמרכיב עסקי פרופר, אז אני יכול לראות ערך מסוים בלאפשר לאזרח לבחור בין רשתות כאלה ואחרות. אם אתה נותן לצרכן פלטפורמה נוספת שהוא משלם תשלום חד פעמי, אולי צריך להיות שידוד מערכות עד הסוף ואולי yes ו-HOT צריכות לקבל אפשרות לפרסם כפיצוי. עבורי הנקודה האופטימית היא כשהטלוויזיה באשר היא הופכת לשם נרדף לריגוש, יש יותר ויותר אנשים בתהליך שיחפשו אלטרנטיווה למור אוף דה סיים. ערוץ 1 יכול לצאת נשכר מהעניין ,ויש לו יותר סיכוי להגיע ליותר צופים. מצד שני יכול להיות שערוצים 2 ו-10 ישחטו אותנו ויחגגו עם ריאליטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully