וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל: בנק ישראל לא יפסיק בקרוב את רכישות המט"ח אלא אם תהיה עלייה חדה בציפיות לאינפלציה

TheMarker

12.5.2009 / 16:50

לפי האנליסטים, בנק ישראל סבור שהדולר צפוי להיחלש מול מטבעות מרכזיים בעולם; בבנק מעריכים שהעודף בחשבון השוטף צפוי לגדול, ואחת הסיבות המרכזיות לרכישות המט"ח היא הרצון למנוע את התחזקות של השקל



בנק ישראל סבור שהדולר צפוי להיחלש מול מטבעות מרכזיים אחרים בעולם, כך אומרים היום בבית ההשקעות הראל. הכלכלנים בבית ההשקעות מציינים בסקירתם השבועית, כי בנק ישראל סבור שהעודף בחשבון השוטף צפוי לגדול, ואחת הסיבות המרכזיות לרכישות המט"ח של הבנק היא הרצון למנוע את התחזקות של השקל.



האנליסטים בהראל אומרים כי בנק ישראל לא ימהר להעלות את הריבית, אלא אם תהיה עלייה חדה בציפיות לאינפלציה. עוד טוענים בבית ההשקעות כי "בנק ישראל לא יפסיק בקרוב את רכישות המט"ח, שוב, אלא אם תהיה עלייה חדה בציפיות לאינפלציה".



כזכור, בנק ישראל פרסם לפני מספר שבועות את דו"ח האינפלציה לרבעון הראשון של 2009 וכתב כי "נגזרת מהמודלים אינפלציה בטווח של 0.8%-1.1% בשנת 2009". בנק ישראל גם חזר על תחזיות הצמיחה שפרסם לאחרונה, מינוס 1.5% ב-2009 ו-1% ב-2010.



בדו"ח האניפלציה התייחסו בבנק ישראל לשער החליפין וציינו כי "עודף בחשבון השוטף ולחצים להיחלשות הדולר בעולם צפויים לחזק את השקל, אולם המשך רכישות המט"ח על ידי בנק ישראל יפעל לפיחותו. ב-2009 צפוי בחשבון השוטף עודף של 3.2 מיליארדי דולרים [...] העודף בחשבון השוטף צפוי ליצור לחצים לייסוף השער האפקטיבי של השקל. ההרחבה המוניטרית החריגה בארה"ב צפויה להחליש את הדולר בעולם, ועל כן היא תתרום להתחזקות השקל כנגדו. לעומת זאת, המשך רכישות המט"ח על ידי בנק ישראל יתרום לקיזוז הלחצים לייסוף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully