וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי: הבנקים בארה"ב נדרשים לבצע מבחני עמידות עצמאיים כדי לזהות סיכונים נוספים

סוכנויות הידיעות

12.5.2009 / 16:57

יו"ר הבנק הפדרלי: "הדולר ימשיך להיות מטבע עתודות המט"ח המרכזי בעולם בטווח הנראה לעין"



יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר היום כי הוא שואב עידוד מהתגובה המהירה של הבנקים בארה"ב למבחני העמידות שערך הממשל וצעדיהם לגיוס הון, ובמקביל קרא לבנקים לבצע מבחני עמידות פנימיים משלהם כדי לזהות סיכונים נוספים שעלולים לאיים על יציבותם. תוצאות מבחני העמידות שערך הממשל בארה"ב ל-10 הבנקים הגדולים בארה"ב, אשר פורסמו בשבוע שעבר, העלו כי 10 מהבנקים נדרשים לגייס הון בהיקף כולל של 74.6 מיליארד דולר.



בנאום בכנס שוקי הפיננסים השנתי של הבנק הפדרלי בעיר אטלנטה, אמר ברננקי כי המטרה העיקרית של מבחני העמידות היתה להגביר את האמון במערכת הבנקאית, על ידי צמצום חוסר הוודאות ביחס להפסדים אפשריים במקרה של החרפה נוספת של המיתון הכלכלי.



עם זאת, ברננקי הוסיף כי בנקים - במיוחד אלו אשר להם עסקים בתחומי המסחר ובנקאות ההשקעות - נדרשים להמשיך לעבור אחרי סיכונים אפשריים בתחומים שלא נבדקו במסגרת מבחני העמידות. "באופן אידיאלי, מבחני העמידות של הממשל צריכים להיות חלק ממערך רחב יותר של מבחנים פנימיים שיערכו הבנקים עצמם", אמר ברננקי. "ברור כי איננו טוענים כי הערכות הצורך לגייס הון שנקבעו בעקבות מבחני העמידות הן הצעדים היחידים שהבנקים נדרשים לבצע", הוסיף.



ברננקי התייחס בנאומו גם למצב המטבע האמריקאי, ושב ואמר כי הוא בטוח כי הדולר ימשיך להיות מטבע עתודות המט"ח המרכזי בעולם בטווח הנראה לעין. לדבריו, הדולר ימשיך להיות חזק משום שכלכלת ארה"ב חזקה, ומשום שהבנק הפדרלי מחויב להבטחת יציבות מחירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully