וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט עולה ב-2.4% ל-59.93 דולר לחבית בעקבות התחזקות ההערכות כי הכלכלה העולמית מתייצבת

אשר שכטר

12.5.2009 / 17:09

מאז תחילת השנה זינק מחיר הנפט ב-30%; אנליסטים: חלק גדול מהעלייה נובע ממומנטום – לא מעלייה בביקוש



מחיר הנפט עולה כעת ב-2.4% ומתקרב ל-60 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שהיבוא מסין עלה ב-15.1% בחודש אפריל לעומת החודש הקודם ועל רקע סימנים להאטה בהידרדרות הכלכלית העולמית.



הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) העריך אתמול כי ישנם סימנים ראשוניים נוספים להתאוששות הכלכלה הגלובלית, וכי המיתון בבריטניה, צרפת ואיטליה קרוב לסיומו. ה-OECD פירסם אתמול את מדד המדדים הכלכליים המובילים (CLI) של הכלכלות הגדולות בעולם לחודש מארס - סל של נתונים כלכליים ששימש בעבר ככלי ניבוי טוב להערכת מועד התאוששות כלכלות. הממצאים הצביעו על כך כי כלכלות סין, בריטניה, צרפת ואיטליה נמצאות בשלב ההתאוששות.



סקר כלכלנים של בלומברג העריך היום כי כלכלת ארה"ב תחזור לצמיחה של 0.5% ברבעון השלישי ו-1.8% ברבעון הרביעי של 2009. הצריכה הפרטית בארה"ב, לפי הסקר, תעלה ב-2.2% במחצית השנייה של השנה. עם זאת, צפה הסקר כי שיעור האבטלה יישאר ברמה של מעל 8% גם ב-2011, לאחר שיעלה לרמה של 9.6% ב-2010.



מחיר החוזים על הנפט מסוג Light Crude למסירה ביוני עולים כעת ב-2.4% ל-59.93 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק, בעקבות האופטימיות בשווקים בנוגע להתאוששותה של הכלכלה העולמית. מחיר הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון, עולה ב-1.8% ל-58.59 דולר לחבית. מאז תחילת השנה זינק מחיר הנפט ב-30%.



"יש הרגשה שכבר עברנו את הגרוע מכל, והכיוון האפשרי היחיד הוא למעלה. חלק גדול מהעלייה נובע גם מהמומנטום בשוק. עדיין יש אבטלה גבוהה, חברות לא מעסיקות, וזה הרי מה שמוביל לעלייה בביקוש", אמר ג'רארד ריגבי, אנליסט אנרגיה בחברת הייעוץ פיול פירט קונסולטינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully