וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלן פול קרוגמן: "אין הצדקה לראלי של שוקי המניות בעולם בחודשיים האחרונים"

סוכנויות הידיעות

12.5.2009 / 17:21

"השווקים מתמחרים התאוששות מהירה של הכלכלה הגלובלית - אולם ספק רב אם כך יהיה"



הכלכלן זוכה פרס הנובל פול קרוגמן אמר היום כי התחזית לכלכלה העולמית אינה מצדיקה את הראלי שנרשם בשווקים הגלובליים בחודשיים האחרונים, ואשר הגדיל את שווי שוקי המניות בעולם ב-8.9 טריליון דולר.



"נראה לי כעת שהשווקים מתמחרים התאוששות כלכלית מהירה, שהם מתמחרים מיתון בצורת V, דבר שלדעתי מאוד לא סביר", אמר קרוגמן, מרצה בפרינסטון ופרשן בעיתון "ניו יורק טיימס", במסגרת פורום שנערך היום בעיר שנחאי בסין. "נדמה שהשוק מעריך שזה צפוי להיות מיתון ממוצע, ולא כך המצב", הוסיף קרוגמן, בן 56.



הערכות כי חבילות תמריצים ממשלתיות והורדות ריבית ברחבי העולם ימריצו מחדש את הכלכלה הגלובלית סייעו למדד המניות העולמי של MSCI לזנק ב-37% מאז ה-9 במארס, אז נפל לרמתו הנמוכה ביותר מאז שנת 1995.



"חלק מהצעדים שננקטו כדי להתמודד עם המשבר נדמה כי התבססו על ההנחה כי זה צפוי להיות מיתון קצר ביותר", אמר קרוגמן. "כל הסימנים מצביעים על כך שזו הנחה שגויה, וכי זו הולכת להיות תקופה ממושכת של חולשה", הוסיף.



אתמול, בעת ביקור בעיר בייג'ינג, אמר קרוגמן לעיתונאים כי ארה"ב מסתכנת ב"עשור אבוד" משלה, אם לא תנקוט צעדים אגרסיוויים להמרצת הכלכלה ולטיהור מערכת הבנקאות. "אנחנו מבצעים חצאי צעדים המסייעים לכלכלה לקרטע אך מבלי להתאושש, וצעדים המסייעים לבנקים לשרוד, מבלי לשגשג", אמר קרוגמן. "אנחנו עושים בדיוק מה שהיפאנים עשו בשנות ה-90. אני בעיקר מודאג כי ארה"ב וגוש היורו יסבלו מעשורים אבודים דוגמת העשור האבוד של יפאן", הוסיף.



קרוגמן אמר אתמול עוד כי לא ברור האם סין תסבול מצמיחה איטית יותר כתוצאה מהמשבר הנוכחי, ושיבח את סין על יישום תכנית תמריצים משלה. עם זאת, הוא אמר כי אינו חש כי הממשל הסיני מחויב למאמץ לקדם מודל צמיחה מבוסס צריכה מקומית, שיצמצם את החיסכון העודף במדינה. "קשה לצפות כי העולם יתאושש כל עוד סין ממשיכה לצבור עודפים בחשבון שוטף בשיעור 10% מהתמ"ג", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully