וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשקעה של כלל ביוטכנולוגיה באנדרומדה הובילה אותה לרווח של 24.4 מיליון שקל ברבעון

יובל מעוז

12.5.2009 / 17:34

בקופת החברה שבשליטת כלל תעשיות וטבע כ-191 מיליון שקל; מניית החברה טיפסה היום ב-8.2%



חברת ההשקעות בחברות מדעי החיים כלל ביוטכנולוגיה, שבשליטת כלל תעשיות וטבע, רושמת רבעון חיובי לאחר הפסדי 2008. החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2009 עם רווח של 24.4 מיליון שקל לעומת הפסד של 27.8 מיליון שקל ברבעון המקביל והפסד כולל של 83 מיליון שקל ב-2008.



כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (כת"ב), שבשליטת כלל תעשיות (66.9%) וטבע (15.6%), היא חברה המשקיעה בחברות ממדעי החיים, מקדמת אותן בשלבים הקליניים, ומוכרת את החברות בשלבים מתקדמים יותר. בין החזקות החברה נמצאת אנדרומדה, די-פארם ומדיוונד.



את עיקר הרווח ברבעון רשמה כלל ביוטכנולוגיה בזכות עלייה בשווי הוגן של מכשירים פיננסים נגזרים על אנדרומדה בהיקף של 28 מיליון שקל.



עוד תרמו לרווח הרבעוני הכנסות מימון של 12.7 מיליון שקל לעומת הוצאות מימון של 7.8 מיליון שקל. ההכנסות נבעו בעיקר משינויים בשער החליפין של הדולר. בנוסף רשמה החברה רווח של 11 מיליון שקל מימוש חלקי של אופציית ההשקעה של טבע באנדרומדה.



אנדרומדה הודיעה בדצמבר האחרון על קבלת תוצאות ביניים בניסוי שלב שלישי לטיפול בחולי סכרת נעורים. לאחר בחינת התוצאות הודיעה טבע בפברואר על החלטתה להרחיב את השקעתה באנדרומדה, ולהשקיע 7 מיליון דולר נוספים בחברה במסגרת ההסכם הרחב בין שתי החברות. בעקבות הוצאות מחקר ופיתוח גבוהות סיימה החברה את הרבעון עם הפסד של 18.3 מיליון שקל. עם השלמת ההשקעה של טבע, צפויה כלל ביוטכנולוגיה להכיר ברווח נוסף מירידה בשיעור החזקתה באנדרומדה בהיקף של כ-43 מיליון שקל.



בקופת החברה כ-191 מיליון שקל, הכוללים את המזומנים ושווי המזומנים, השקעה תיק אג"ח והשקעות במניות.



כלל ביוטכנולוגיה נסחרת כיום לפי שווי של 438 מיליון שקל. מניית החברה טיפסה היום ב-8.2% בתגובה לדו"ח. מתחילת השנה זינקה מניית החברה ב-164.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully