וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ פינס: הממשלה רואה מול עיניה רק דולרים ולא את הציבור

רנית נחום-הלוי

12.5.2009 / 17:38

דב חנין: "מדובר בהליך בו לוקחים את נכסי הציבור והתוצאה תהיה הרסנית"



"לצערנו, הממשלה לא רואה את הציבור מול עיניה, אלא רק דולרים. היום הקמנו את הקואליציה למלחמה ברפורמה במינהל מקרקעי ישראל והוועדה לתשתיות לאומיות (הות"ל)", כך אומר היום ח"כ אופיר פינס-פז, יו"ר השדולה הסביבתית בכנסת. דבריו של פינס נאמרו על רקע דיון חירום שהתקיים בנושא הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל והצעת חוק ההסדרים, לפיה יורחבו סמכויות הוועדה.



אמר עוד פינס, כי בכוונתו לפנות ליו"ר הכנסת בבקשה להוציא את השינויים המוצעים מחוק ההסדרים. "מדובר בקרב ארוך וקשה נגד השינויים, אבל חשוב מאד לנצח אותו, וכמה שיותר מהר. ככל שיעבור הזמן יהיה קשה יותר לשנות את הדברים". ח"כ דב חנין, חבר בשדולה, אמר בדיון: "מינהל מקרקעי ישראל הוא גוף מסורבל ובעייתי שיורד לחייו של הציבור. יש הרבה מה לתקן ולשפר בו. בנוגע להרחבת סמכויות הות"ל, מדובר בהליך בו לוקחים את נכסי הציבור והתוצאה תהיה הרסנית".



את הדיון יזמה החברה להגנת הטבע המתנגדת לשינויים המוצעים בחוק ההסדרים לעניין מינהל מקרקעי ישראל והות"ל. כיום סמכותה של הוועדה הוא לדון רק בתוכניות לתשתיות לאומיות. עם זאת, נוסח חוק ההסדרים כולל הצעה של האוצר להרחיב באופן מופלג את סמכויות הוועדה, כך שהיא תוכל מעתה לאשר פרויקטים לאומיים במגוון תחומים: בנייה למגורים של יותר מ-250 יחידות דיור, פרויקטים בתחום התעשייה, המסחר והשירותים בשטח העולה על 15 אלף מ"ר, פרויקטים לתיירות בשטח העולה על עשרת אלפים מ"ר, מתקני גז טבעי ונוזלי, מתקני תקשורת, תשתיות טעינה לרכב חשמלי ופרויקטים בתחום הכרייה והחציבה. לפי ההצעה, תוקם לשם כך מערכת תכנון מקבילה שתפעל בהליך מקוצר בכל תחומי התכנון והפיתוח.



יואב שגיא ואיריס האן, נציגי החברה להגנת הטבע והארגונים הסביבתיים במועצה הארצית לתכנון ובנייה ובמועצת מינהל מקרקעי ישראל, טענו כי השינויים המוצעים יגרמו לנזקים סביבתיים חמורים. בין היתר, ציינו כי הדבר יגרום לפיתוח בזבזני בקרקע, הקמת תשתיות בשטחים שאינם מיועדים לכך, והפשרת שטחים פתוחים וירוקים לבנייה. "השינויים במינהל ובות"ל מעודדים פיתוח חסר כל בלמים ואיזונים שאינו כפוף לתכנון הכולל בישראל", טענה האן בדיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully