וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים תובעת את ליהמן ברדרס בכ-7 מ' ש': הזינו נתון שגוי לביצוע עסקה וגרמו לנו להפסד כספים

הילה רז

12.5.2009 / 17:45

ליהמן ברדרס, קובלת כלל פיננסים, הזינה מתוך רשלנות נתון מוטעה ביחס למחיר המוסכם



חברת כלל פיננסים בטוחה ניהול והשקעות הגישה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה בסך 6.8 מיליון שקל נגד קבוצת ליהמן ברדרס העולמית והשלוחה שהיתה לבית ההשקעות בישראל.



לטענת כלל בתחילת ינואר 2008 פנתה מגדל לכלל פיננסים וביקשה ממנה למצוא לה מוצר, שהוא מכשיר פיננסי, שיגדיר סיכונים של השקעה בניירות ערך הנכללים במדד ת"א 25 של הבורסה בתל אביב. כלל פיננסים מצאה שהמחיר שהתבקש על ידי ליהמן ברדרס עבור מכשיר כזה היה המחיר הנוח ביותר. לאחר משא ומתן שהתקיים בין כלל פיננסים ובין נציג ליהמן ברדרס בלונדון, סיכמה עימו כלל פיננסים את התנאים להנפקת ה"מוצר" על ידי ליהמן ברדרס בעבור מגדל.



לפי ההתחייבות של ליהמן ברדרס נאמנויות, היא התחייבה לשלם לכלל במזומן 8 מיליון שקל שנה לאחר מכן, בתחילת 2009, כאשר פדיון הסכום יחושב על פי נוסחה שנקבעה בהתחייבות.

בקיץ 2008 מגדל פנתה לכלל פיננסים וביקשה ממנה למכור באמצעותה את ההתחייבות. לטענת כלל, באמצעות עו"ד אריה דנציגר וגיא אלתגר, עובדת כלל פיננסים פנתה לנציג ליהמן ברדרס, וביקשה לקבל הצעת מחיר לרכישת ההתחייבות ממגדל באמצעות כלל פיננסים. לאחר משא ומתן סוכם שההתחייבות תירכש תמורת מחיר של 83.53 אגורות לכל 1 שקלים ערך נקוב של ההתחייבות. ובסך הכל כ-6.6 מיליון שקל.



בהסתמך על ההסכם ולפי תנאי העסקה, התקשרה כלל פיננסים במקביל עם מגדל, כדי למכור את ההתחייבות "גב אל גב" לליהמן ברדרס.



לגרסת כלל, בהסתמך על ההסכם היא העבירה למסלקה הוראה לבצע את העסקה מול מגדל ומול ליהמן ברדרס בו זמנית. במקביל מגדל בנוסף הזינה את המסלקה בהוראות מקבילות לביצוע העסקה.



ליהמן ברדרס, קובלת כלל פיננסים, הזינה מתוך רשלנות נתון מוטעה ביחס למחיר המוסכם. במקום להזין 83.53 אגרות לכל שקל אחד ע"נ, כפי שנקבע, הוזן סכום של 83.52 אגרות לכל שקל אחד ע"נ.



כתוצאה מכך לא היתה התאמה בין ההוראות של הצדדים לעסקה, והעסקה לא בוצעה. מספר ימים לאחר מכן, הנתון תוקן וניתן אישור על כך שהעסקה בוצעה, אך המסוף הראה שהסליקה של העסקה נכשלה בשל מחסור בכסף בחשבון של ליהמן ברדרס. כלל פיננסים מציינת כי שילמה את ההתחייבות שלה לפי העסקה שביניהן, אולם לא קיבלה את התשלום שליהמן ברדרס התחייבה לשלם לה עבור רכישת ההתחייבות, בסך 6.8 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully