וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת

יובל מעוז

12.5.2009 / 23:20

לאחר מגמה שלילית שאפיינה את מרבית יום המסחר, המדדים סגרו במגמה מעורבת: דאו ג'ונס עלה ב-0.6%, נאסד"ק נחלש ב-0.8%

המסחר בוול סטריט ננעל היום במגמה מעורבת לאחר יום מסחר תנודתי שהתנהל בירידות של עד 1.6% במדדים המובילים. בלטה היום בירידות מניית ג'נרל מוטורס שאיבדה 19.4% ונסחרה ברמות שפל היסטורי של 76 שנה בעקבות חשש לפשיטת רגל.

מדד דאו ג’ונס ננעל בעלייה של 0.6% ל-8,469 נקודות, מדד S&P 500 נחלש ב-0.1% ל-908 נקודות ומדד נאסד"ק נחלש ב-0.8% ל-1,715 נקודות. איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב ננעלו ביציבות ברמה של 3.175%.

הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב התרחב בחודש מרץ לראשונה זה שמונה חודשים, בעקבות ירידה חדה יותר ביצוא מאשר ביבוא, כך לפי משרד המסחר האמריקאי. אתר מרקט ווץ' דיווח כי לפי חישובים מסוימים, הסחר של ארה"ב עם מדינות העולם מתכווץ בשיעור חד יותר מאשר בעת השפל הגדול בשנות השלושים. הגירעון במאזן הסחר האמריקאי התרחב ב-5.5% במרץ לעומת פברואר עלה ב-5.5% והסתכמו ב-27.6 מיליארד דולר.

מחירי בתים קיימים בארה"ב נפלו ברבעון הראשון של השנה ב-14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד - הנפילה החדה מעולם. מחירי הבתים צנחו ב-134 מתוך 152 הערים הגדולות בארה"ב, זאת בעקבות מכירות מוגברות של בתים שעוקלו על ידי בנקים.

מניות הפיננסים הובילו היום את המגמה השלילית, ביניהן מניית ג’יי.פי מורגן (-1.31% , 35.36). במבחני העמידות ל-19 מהבנקים הגדולים בארה"ב, שתוצאותיהן פורסמו בשבוע שעבר, נקבע כי בנק אוף אמריקה ייאלץ לגייס 35 מיליארד דולר. היום פורסם כי הבנק מכר נתח מאחזקותיו בצ'יינה קונסטרקשן בנק למספר משקיעים תמורת 7.3 מיליארד דולר.

בתעשיית הרכב האמריקאית מציגות החברות הגדולות תוכניות להצלת פעילותן. פורד מבקשת לגייס הון בניסיון להימנע מסיוע ממשלתי והודיעה על הנפקה של 300 מיליון מניות רגילות לציבור. בכך צפויה פורד לגייס יותר מ-1.8 מיליארד דולר. חלק מההון יוזרם לקרן הביטוח הרפואי של איגוד הגמלאים של החברה.

בג’נרל מוטורס המצב סבוך יותר ומנכ"ל החברה, פריץ הנדרסון, אמר אתמול כי הסיכויים לפשיטת רגל של יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב גדלו, אולם הוסיף כי עדיין נותרה תקווה כי החברה תצליח לבצע ארגון מחדש ולהימנע מהצורך להגיש לבית משפט בקשה להגנה מפני פשיטת רגל. הנהלת החברה לא פוסלת אפשרות להעביר את מטה החברה מדטרויט.

אגריום, יצרנית הדשנים השלישית בגודלה בצפון אמריקה ומקבילתה של כיל, הגדילה ב-14% את מרכיב מזומן בהצעת הרכש שהגישה ליצרנית דשני החנקן והפוספט, CF, והעלתה בכך את סך שווי הצעת הרכש ל-4.1 מיליארד דולר.

בקרב המניות הישראליות הנסחרות בוול סטריט, בלטה אמש מניית XTL, שזינקה ביותר מ-230%. זרם דו"חות הרבעון הראשון יימשך גם היום ובין החברות שצפויות לפרסם את תוצאותיהן נמצאות אופטיבייס ואלוט קומיוניקיישנז.

בלופניקס, המתמחה במודרניזציה של מערכות מחשוב, סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 20.5 מיליון דולר, ירידה של 9.5% בהשוואה להכנסות ברבעון הרביעי של 2008 שהסתכמו ב-22.7 מיליון דולר וירידה של 15% מהכנסות של 24 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד. בשורה התחתונה, רשמה החברה הפסד של 1.8 מיליון דולר לעומת הפסד של 14.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully