וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית GM צונחת - הבכירים מוכרים בסיטונאות

נמרוד הלפרן

12.5.2009 / 18:43

מנהלים בכירים בענקית הרכב האמריקאית, שנוסדה לפני 100 שנה, מכרו 205 אלף מניות בימים האחרונים. פשיטת הרגל קרובה?

מניית ג’נרל מוטורס, יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב, צללה לרמתה הנמוכה ביותר מאז שנת 1933 במסחר בוול סטריט, לאחר שבכירי החברה מכרו למעלה מ-200 אלף מניות GM בימים האחרונים, ובעקבות דברי מנכ"ל GM כי גברו הסיכויים לפשיטת רגל של ענקית הרכב. מניית GM נופלת כעת בקרוב ל-20% במסחר בוול סטריט, לאחר שמוקדם יותר כבר נפלה ב-24% למחיר של 1.09 דולר - המחיר הנמוך ביותר זה 76 שנים.

כמה ממנהליה הבכירים של GM מכרו יותר מ-200 אלף מניות של החברה בימים האחרונים, לפי מסמכים שהוגשו לרשות ני"ע בארה"ב (SEC). סגן יו"ר GM הפורש, בוב לוץ, מכר יותר מ-81 אלף מניות במחיר של 1.61 דולר למניה, או סכום של כ-131 אלף דולר. סגן יו"ר GM, תומס סטיבנס, וכן ארבעה סגני נשיא בחברה, מכרו כמויות קטנות יותר של מניות בטווח מחירים של 1.45-1.61 דולר למניה. מספר המניות הכולל שמכרו בכירי GM בימים האחרונים מגיע ל-205 אלף.

מנכ"ל GM, פריץ הנדרסון, העריך אתמול כי הסיכויים לפשיטת רגל של החברה גדלו, אולם הוסיף כי עדיין נותרה תקווה כי החברה תצליח לבצע ארגון מחדש ולהימנע מהצורך להגיש לבית משפט בקשה להגנה מפני פשיטת רגל.

בשיחת ועידה עם עיתונאים שנערכה אתמול, אמר הנדרסון כי GM בוחנת את פעילותה בכל מדינה כדי להחליט אלו מעסקיה יאלצו להודיע על פשיטת רגל. עוד ציין כי פשיטת רגל של החברה בארה"ב אין משמעה בהכרח כי GM תגיש בקשה להגנה מפני פשיטת רגל גם במדינות אחרות.

לדבריו, GM עדיין מעדיפה להימנע מפשיטת רגל, אולם הוא מבין כי המשימות שעליה להשלים עד לתחילת חודש יוני - סוף הארכה שהעניק הממשל לחברה כדי לגבש תוכנית ארגון מחדש - הן גדולות. "בהחלט עומדות בפנינו משימות גדולות", אמר הנדרסון בשיחת הוועידה אתמול. "עדיין קיימת הזדמנות ועדיין יש סיכוי להצליח לעשות זאת מחוץ להליכי פשיטת רגל", הוסיף.

GM, אשר נוסדה לפני 100 שנה, קיבלה מהממשל הלוואות בסך 15.4 מיליארד דולר והממשל העניק לחברה שהות עד תחילת יוני לגבש תוכנית ארגון מחדש - או לחילופין להיכנס להליכי פשיטת רגל. במהלך שיחת הוועידה אתמול אמר הנדרסון גם כי GM אינה פוסלת אפשרות להעברת מטה החברה מהעיר דטריוט, מכירת מפעלים בארה"ב, וגם פתיחה מחדש של משא ומתן עם ארגוני העובדים לגבי חלקים מתוכנית הארגון מחדש של החברה.

פורד, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב אשר לא נזקקה עד כה לסיוע מהממשל, הודיעה אתמול על כוונתה לגייס 1.8 מיליארד דולר בהנפקת 300 מיליון מניות רגילות. קרייזלר, יצרנית המכוניות השלישית בגודלה בארה"ב, הגישה לפני כשבועיים בקשה להגנה מפני נושיה (צ'פטר 11) לאחר שמגעים שניהל הממשל האמריקאי עם נושיה לגבי מחיקת חלק מחובותיה נקלעו למבוי סתום.

פשיטת הרגל של קרייזלר, אשר נוסדה בשנת 1925, היא פשיטת הרגל החמישית בגודלה בתולדות ארה"ב, מאחר שהחברה דיווחה כי שווי נכסיה מסתכם ב-39 מיליארד דולר וכי סך חובותיה מגיע ל-55 מיליארד דולר.

קרייזלר הודיעה באותה עת גם כי הגיעה להסכם שותפות עם פיאט - יצרנית המכוניות הגדולה באיטליה - במסגרתו תקבל האחרונה נתח של 20% ממניות קרייזלר בשלב ראשון, ובהמשך תגדיל אותו ל-35% במידה שקרייזלר תעמוד במספר יעדים שנקבעו לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully