וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ עוזר: צומצם במחצית הקיצוץ בתקציב הרשות לבטיחות הדרכים

אבי בר-אלי

12.5.2009 / 19:39

אגף תקציבים הסכים לקצץ "רק" 100 מיליון שקל מן התקציב במקום 200 מיליון; "אור ירוק": זה לא מספיק



48 שעות לאחר הצגת הקמפיין האגרסיווי של עמותת "אור ירוק" נגד האדישות הממשלתית לבעיית תאונות הדרכים - הלחץ התקשורתי רושם הישג ראשון: אגף התקציבים באוצר ביטל היום מחצית מן הקיצוץ המתוכנן בתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. זאת, לאחר שהודיע על קיצוץ של כ-200 מיליון שקל בתקציב הרשות לשנתיים הקרובות.



בעקבות פגישה שקיים בעניין שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, עם שר האוצר, יובל שטייניץ, סוכם כי תקציב הרשות יוגדל בשנה הקרובה מ-330 מיליון שקל ל-446 מיליון שקל, ובשנת 2010 ל-410 מיליון שקל. יש לציין, כי תקציבה השנתי של הרשות אמור היה לעמוד על 550 מיליון שקל.



בנוסף, הנחה השר כץ את הגורמים השונים במשרד התחבורה להקצות סכומי כסף נוספים להשקעה בתחום שיפור הבטיחות בדרכים.



כזכור, ביום ראשון הציגה עמותת "אור ירוק" את הקמפיין הציבורי החדש למאבק בתאונות בו נקבה ביעד מספרי לרף ההרוגים המקסימלי לשנת 2009 (375 הרוגים) תחת הכותרת: "מספר המוות של ישראל" וציינה כי תראה בשר התחבורה כאחראי הישיר לאי העמידה ברף זה.



ב"אור ירוק", שלא התרשמו מהגדלת התקציב, מסרו כי "אחריותו של השר היא להמשיך ולהיאבק על התקציב של הרשות הלאומית", וציינו כי אי מניעת הקיצוץ תקשה עליו לעמוד ברף העליון שנקבע בידי ממשלת ישראל ב-2006.



מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, יאיר דורי, אמר בתגובה כי: "ההסכם מאפשר את המשך פעילותה של הרשות ואנו שמחים כי השרים גיבו את הצורך בהמשך מימוש התכנית למאבק בתאונות הדרכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully