וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HP טובה לטאלנטים: זינקה 10 מקומות בדירוג BDICoface ומגזין TheMarker לחברות שהכי טוב לעבוד בהן

מגזין TheMarker

12.5.2009 / 19:51

החברה הגיעה למקום ה-14; "כל מנהל בכיר צריך לגדל לפחות חמישה טאלנטים"



HP דילגה השנה עשרה מקומות קדימה למקום ה-14 בדירוג החברות שהכי טוב לעבוד בהן, על פי הסקר BDI Coface. מדובר בהישג מרשים במיוחד, אם לוקחים בחשבון את הרכישות הגדולות שביצעה החברה בשנים האחרונות, שכללו הטמעה של עובדי החברות בחברת האם. בין החברות שנרכשו: נור מקרופרינטרס, מרקורי, סאיטקס ויז'ן ואינדיגו.



"לכל חברה ש-HP רכשה היה מקום יפה בדירוג, והאתגר היה למזג את כולן ולהשיג דירוג גבוה לחברה הממוזגת", אמרה ברוריה סופרין, סמנכ"ל משאבי אנוש של קבוצת HP. "כבר במהלך המיזוג העובדים פוגשים תרבות ניהולית ועסקית פתוחה ושקופה, המגובה בתהליכי תקשורת פנים ארגונית יעילים. תרבות כזו טובה למיזוג, אבל גם לניהול בימים רגילים".



לדעת סופרין, מדיניות זו היא המפתח להצלחתה של HP בהשגת הדירוג הגבוה: "יש הרבה שיתוף של מידע. גם מבחינה עסקית, וגם בידע ובהבנה. זה מעלה את הכישורים האישיים, וחושף את העובד למהלכים עסקיים שאחרת לא היה נחשף אליהם. עובד שהגיע מחברה קטנה יותר, שהתמקצע בביצה, פתאום שוחה באוקיינוס ונפתחות לו האפשרויות שמציעה חברה גדולה בעלת עוצמה גלובלית".



אולם תהליכי התמזגות יעילים לבדם לא היו הופכים את HP לחברה שרבים רוצים לעבוד בה. יש משהו נוסף שתורם לכך, והמשהו הזה הוא הדגש ששמים ב-HP על פיתוח הקריירה והכישורים של העובד, ובמיוחד של העובד הטלאנט. סופרין מסבירה כי החברה מנהלת תדיר דיאלוג עם הקריירה של העובד, שהיא הרבה מעבר להערכה השוטפת. לתהליך הזה המנהלים הבכירים מחויבים במיוחד: "כל מנהל בכיר צריך לגדל לפחות חמישה טאלנטים. המנהלים נמדדים לפי מספר אנשים שקידמו מתוך הארגון. זה מחלחל למטה לכל הרמות של הניהול".



כחלק מתהליך הטיפוח כל פעם שאישיות ניהולית בכירה מגיעה למדינה כלשהי, היא מחויבת לפגוש את קבוצת הטאלנטים באותה מדינה לארוחת צהריים. בנוסף, ישיבות הערכה של עובדים, בהן מתקיימת שיחה על פוטנציאל קידום העובדים בארגון נחשבת לאירוע מכונן בחברה - עד כדי כך שבישיבות הללו מעלים את השמות על השולחן, דנים ביתרונות, ובחסרונות, ומה לטפח.



ענף: תקשורת והייטק



שנת הקמה: 1939



מנכ"ל: יהושע בקולה, מנכ"ל קבוצת HP בישראל



מספר עובדים: כ 5,000

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully